۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۲۸۲۲۸۸

مراسم افتتاحیه دومین نشست سراسری دبیران گروه‌های جهاد فرهنگی حوزه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه دومین نشست سراسری دبیران گروه‌های جهاد فرهنگی حوزه در پردیس شهید عباسپور تهران برگزار شد.
جهاد فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه دومین نشست سراسری دبیران گروه‌های جهاد فرهنگی حوزه با حضور استاد حسن رحیم پور ازغدی، استاد دانشگاه، حجت الاسلام حریزاوی، مدیر حوزه علوم انسانی دانشگاهیان و حجت الاسلام نبوی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، غروب جمعه، 30 مرداد در پردیس شهید عباسپور حکیمیه تهران برگزار شد.



کلید فعالیت‌های جهادی دبیران حوزه فرهنگ در وسف قم زده شد

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام محمد هادی نظیری، معاون علمی فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با تشریح برنامه‌های پیش رو نشست، گفت: در سال گذشته و در نخستین دوره از نشست دبیران گروه‌های جهاد فرهنگی حوزه تصمیم‌های مهمی اتخاذ شد تا در سال جاری در خصوص فعالیت‌های جهادی به‌طور جدی پرداخته شود، امسال نیز که در آغاز دومین نشست قرار داریم، افقی بسیار روشن را در پیش رو می‌بینیم و با آسیب شناسی گذشته، سعی در اجرایی کردن برنامه‌های خود داریم.



وی افزود: سال گذشته و در دهکده تفریحی وسف کلید برنامه‌های فرهنگی امسال خورد، ضمن این‌که هدف ما سازماندهی تمام فعالیت‌هاست، افزون بر این تلاش می‌کنیم تا این مسیر در بهمن ماه و به همایش طلایه داران انقلاب اسلامی ختم شود.



خداوند برای جامعه نیز روح جمعی آفریده است

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام روح الله حریزاوی با اشاره به آیه 55 سوره نور، گفت: در این آیه خداوند به دو نوع خلافت اشاره کرده است، یکی این‌که فرد به‌تنهایی بتواند خلیفه خداوند شود، دوم این‌که یک قوم به‌صورت جمعی خلیف الهی شوند.



وی افزود: از وعده‌های مهم الهی در خصوص بشریت این است که همه مردم بنده خدا می‌شوند و همان‌طور که در بحث مهدویت بیان شده است، در آخرالزمان تمام نوع بشر به خدا ایمان می‌آورند.



استاد حوزه علیمه با اشاره به موضوع روح فردی و جمعی، خاطر‌نشان کرد: خدا برای فرد یک روح فردی می‌آفریند برای جامعه نیز یک روح جمعی را می‌آفریند، سر آخر نیز تمام نوع بشر می‌توانند با انتخاب یک آرمان مشترک، به یک هدف جمعی دست پیدا کنند.



مدیر حوزه علوم انسانی دانشگاهیان با بیان این مطلب که توجه به فرهنگ، دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است، تاکید کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها و به بهانه‌های مختلف به موضوع فرهنگ تاکید کرده‌اند، باید توجه داشت که سخت‌ترین نوع جهاد، جهاد فرهنگی است، زیرا باید از حق در مقابل افکار غلط  دفاع کرد.



حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به برنامه‌های نشست، ادامه داد: 9 کمیسیون در خصوص مباحث جهاد فرهنگی در این نشست برگزار خواهد شد، ضمن این‌که از 255 طرح رسیده به دبیرخانه همایش، 10 طرح در روز پایانی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.



فقر اطلاعات دینی، در برخی از مسؤولان دیده می‌شود

در بخش دیگری از آیین افتتاحیه، حجت الاسلام نبوی با انتقاد از برخی مدیران اجرایی، گفت: متاسفانه برخی از مدیران اجرایی ما از فقر اطلاعات دینی رنج می‌برند و بسیار مایه تاسف است که علی‌رغم تاکیدات رهبری در خصوص رشد دینی در کنار رشد تخصصی، هنوز عده‌ای با سواد کمی دینی در بدنه اجرایی کشور وجود دارند.



وی ادامه داد: باید بسیار مراقب باشیم تا مورد هجوم فرهنگی غربی قرار نگیریم، زیرا فرهنگ غربی در تمامی وجوه سعی دارد تا به دین و ازش‌های ما ضربه بزند.



عده‌ای برای خدمت‌رسانی، حریص اند

در بخش پایانی این مراسم استاد رحیم پور ازغدی با اشاره به خلقت وجودی بشر، گفت: عده‌ای تنها خود محور هستند و خود را می‌بینند، عده‌ای نیز فقط به محیط پیرامون خود توجه دارند، اما افرادی هستند که در تمام شئون زندگی تلاش می‌کنند تا به کل نوع بشر خدمت برسانند.



گفتنی است این مراسم با پخش کلیپی در خصوص فعالیت‌های جهاد فرهنگی همراه بود، ضمن این‌که افراد دعوت شده به همایش در محیطی بسیار صمیمی و در کنار خانواده خود در این نشست حضور داشتند./856/پ202/ب4

ارسال نظرات