۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۲۸۲۵۷۸

وجود 279 مسجد و 24 حسینه در شهرضا

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا رسیدگی به امور ظاهری مساجد را در صلاحیت این اداره دانست و گفت: مردم همواره بهترین بانیان و حامیان مساجد بوده اند اما در این شرایط که وضعیت مالی مردم به نسبت گذشته سخت تر شده لازم است تا دولت به یاری مساجد بشتابد.
وجود 279 مسجد و 24 حسینه در شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا ابراهیمی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا شب گذشته در شورای اداری شهرستان شهرضا، با بیان این که یکی از رسالت های اداره اوقاف صدور احکام هیأت امنای مساجد است، گفت: تاکنون موافقت چشمگیری در این زمینه حاصل نشده و علت اصلی آن هم عدم همکاری اعضای هیأت امنا با این اداره است.

 

وی در ادامه افزود: اگر در اثر بی احتیاطی در روند ساخت و ساز ایراد بدنی یا مالی بر کسی وارد شود اعضای هیأت امنا ملزم به پرداخت بخش زیادی از دیه و خسارات هستند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا همایش های هیأت امنای مساجد را از جمله وظایف این اداره دانست و تصریح کرد: متأسفانه برخی ادارت درگیر در حوزه رسیدگی به امور داخلی مساجد اقدام به برگزاری همایش های متفرقه ای می کنند که در شأن شهرستان شهرضا نیست و لازم است تا این همایش ها به صورت واحد و هماهنگ برگزار شود.

 

حجت الاسلام ابرهیمی اظهار کرد: در سطح شهرستان شهرضا 279 مسجد، 24 حسنیه و 62 تکیه قرار دارد که بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص بخش زیادی از امور آنها از وظایف اداره اوقاف است.

 

وی رسیدگی به امور ظاهری مساجد را در صلاحیت این اداره دانست و گفت: مردم همواره بهترین بانیان و حامیان مساجد بوده اند اما در این شرایط که وضعیت مالی مردم به نسبت گذشته سخت تر شده لازم است تا دولت به یاری مساجد بشتابد.

 

رییس اداره اوقاف شهرضا تصریح کرد: لازم است تا شورای امور مساجد شهرستان تشکیل شود تا رسیدگی به دعاوی و اختلافات هیأت امنای مساجد با یکدیگر و با سایر بخش ها بر عهده این مرکز گذاشته شود./868/پ203/ب4

ارسال نظرات