۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۲۸۲۶۰۲
همزمان با 15 استان کشور برگزار می شود؛

طرح ملی تلاوت قرآن برای سومین سال متوالی در کاشان

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم برای سومین سال متوالی به همت مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان در استان اصفهان همزمان با پانزده استان کشور برگزار می شود.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان گفت: این طرح با هدف کشف، شناسایی و پرورش نوجوانان پسر سنین 8 تا 14 سال مستعد قرآنی و تربیت چهره های بزرگ قرآنی و قاریان طر ازاول کشور و جهان برگزار می شود.

 

وی، ارتقای سطح علمی و عملی، شکوفایی قرآن آموزان نوجوان، بهره گیری از روش های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته های صوت و لحن، تجوید، حفظ، وقف وابتداء و مفاهیم و آموزش اجرای تلاوت های اثر گذار و معناگرا را از دیگر اهداف این طرح اعلام کرد.

 

به گفته وی، علاقه مندان به حضور در این طرح  نیازی به گذراندن دوره آموزشی ندارند، از این رو همه علاقه مندان در رده های سنی 8 تا 14 ساله می توانند برای شرکت در آزمون ثبت نام کنند.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به این که این طرح در دو دوره مقدماتی و پیشرفته برگزار می شود یاد آور شد: هریک از این دو دوره، در دو دوره شانزده ماهه برگزار می شود و در پایان دور مقدمانی برای رسیدن قرآن آموزان به سطح قاریان مطرح استان و دوره پیش رفته در سطح قاریان مطرح کشور و جهان اسلام برگزار می شود.

 

به گفته وی، سرفصل های آموزشی داوطلبان پذیرفته شده در آزمون ورودی در دروس تجوید، صوت و لحن، ترجمه و حفظ موضوعی شامل تسلط بر احکام، صفات، مخارج، آشنایی با مبانی صوت و بهداشت حنجره و توانایی اجرای مطلوب مقامات قرآنی و حفظ موضوعی و برخی از آیات جهت تلاوت در مناسبت های بعثت، مباهله، جهاد و انفاق و درس ترجمه شامل مفاهیم، اخلاق و احکام است.  

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به این که این طرح با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت مؤسسه تخصصی قرآنی صراط برگزار می شود گفت: در دوره های گذشته این طرح بالغ بر پانصد نوجوان نخبه و مستعد قرآنی درکشور شناسایی و تربیت شدند  که در مسابقات مختلف قرآنی مقام های برتر را کسب کردند.

 

 مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان یاد آور شد: استان‌های ‹‹مرکزی،اراک›› ‹‹کرمانشاه،کرمانشاه›› ‹‹ گیلان، رشت›› ‹‹اردبیل، پارس آباد›› ‹‹خوزستان، اهواز›› ‹‹خراسان شمالی، بجنورد›› ‹‹آذربایجان شرقی، تبریز›› ‹‹‌مازندران، ساری›› ‹‹سیستان و بلوچستان، زاهدان›› ‹‹قزوین، قزوین›› ‹‹اصفهان، کاشان›› ‹‹هرمزگان، قشم و کیش›› ‹‹همدان، همدان›› ‹‹ فارس، استهبان›› و ‹‹خراسان رضوی، مشهد مقدس›› استان‌های شرکت کننده در این طرح هستند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات