۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۲۸۲۶۸۳
آیت الله طبرسی تأکید کرد؛

ضرورت تبیین سیره عملی امام رضا در بین جوانان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نسل جوان امروز جامعه نیازمند یک الگوی صحیح برای ادامه زندگی فردی و اجتماعی خود است، گفت: سیره عملی هشتمین امام شیعیان باید به خوبی در میان نسل جوان تبیین و تشریح شود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار شورای سیاست گذاری جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) در ساری، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و در پیش بودن میلاد با سعادت امام رضا(ع)، وجود با برکت این امام همام را نعمتی بزرگ برای ملت ایران دانست و گفت: این جشنواره فرصت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این ک جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) یک رویداد بزرگ دینی و فرهنگی در کشور است، افزود: استقبال گسترده آحاد جامعه به ویژه نسل جوان از این جشنواره نشان دهنده عشق و دادگی ملت ایران به اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، فرهنگ رضوی را نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) موجب افزایش نشاط و تقویت روحیه امید در افراد جامعه می شود.

امام جمعه ساری، دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) را زمینه ساز انحراف جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر جامعه در جهت سبک و سیره اهل بیت(ع) حرکت کند به حتم شاهد رشد و بالندگی خواهد بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که گرایش جوانان به سیره اهل بیت(ع)، سلامت معنوی جامعه را تضمین می کند، اظهار داشت: گسترش سیره ائمه اطهار(ع) باید به دغدغه همه مسؤولان تبدیل شود تا بتوانند در سایه همدلی و همزبانی به رشد و تعالی حقیقی دست یافت.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که انقلاب اسلامی زمینه ترویج مناسب فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه را فراهم کرده است، افزود: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی درایران عرصه داخلی و خارجی عزت و اقتدار دارد به برکت وجود اهل بیت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه عرفان های کاذب و انحرافی با هدف پرکردن خلأ معنوی جامعه در حال گسترش هستند، خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) این خلأ معنوی در جامعه برطرف شود.

وی با بیان این که فرهنگ رضوی نیز باید همچون فرهنگ عاشورا جهانی شود، گفت: بسیاری از ملت های آزاده جهان امروز تشنه معارف اهل بیت(ع) است و فرهنگ رضوی می تواند الگو و نسخه کاملی برای آنها باشد.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت محتوا بخشی به برنامه های دینی و فرهنگی تأکید کرد و افزود: جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) به عنوان یکی ازبرنامه های شاخص فرهنگی در کشور باید از یک عمق و محتوای علمی و معنوی مناسبی برخوردار باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نسل جوان امروز جامعه نیازمند یک الگوی صحیح برای ادامه زندگی فردی و اجتماعی خود است، خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) بهترین الگو برای نسل جوان جامعه امروز است.

امام جمعه ساری به مسأله ولایت مداری ملت بزرگ ایران اسلامی اشاره کرد و با بیان این که مردم کشورمان به برکت وجود امام رضا(ع) مردمی ولایت مدار بوده و هستند، ادامه داد: سیره عملی هشتمین امام شیعیان باید به خوبی در میان نسل جوان تبیین و تشریح شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که حیات جامعه بشری به شناخت و عمل دستورات دین اسلام بستگی دارد، ادامه داد: مهم ترین مشکل امروز جامعه بشری به دلیل فاصله گرفت از فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی از مازندران به عنوان نخستین خاستگاه تشیع در ایران اسلامی یاد کرد و افزود: وجود بیش از هزار و 300 امامزاده و بقعه متبرکه در این استان نشان از عشق این مردم به اهل بیت(ع) است./950/پ202/ب4

ارسال نظرات