۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۲۸۳۳۴۶
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از سیره امام رضا الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که بهره گیری از سیره علمی و عملی امام رضا(ع) الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است، گفت: انسان باید تلاش کند تا با استفاده از سیره نورانی این امام عزیز در مسیر سعادت و رستگاری قرار گیرد.
حرم امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، سید هاشم حسنی، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در مراسم جشن میلاد باسعادت هشتمین ستاره تابناک امامت و ولایت که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که دهه کرامت فرصت خوبی در راستای بهره گیری از سیره نورانی امام رضا(ع) است، گفت: این امام همام از مقام ارزنده و گرانقدری برخوردار است که باید سیره نورانی امام رضا(ع) در جامعه تبیین شود.


وی با اشاره به این که بهره گیری از سیره علمی و عملی امام رضا(ع) الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است، بیان داشت: انسان باید تلاش کند تا با استفاده از سیره نورانی این امام عزیز در مسیر سعادت و رستگاری قرار گیرد.


استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر کسی گامی در مسیر نزدیکی به اهل بیت معصومان(ع) بردارد می تواند به مقام ارزشمندی دست پیدا کرده و زمینه تقرب به این بزرگواران و خداوند متعال را فراهم کند.


حسنی انس و محبت به اهل بیت معصومان(ع) را عاملی برای تعالی و تکامل انسان دانست و خاطرنشان کرد: اهل بیت معصومین(ع) خاندان کرامت و معرفت هستند که انسان به واسطه نزدیکی به این بزرگواران می تواند به مراتب ارزشمندی دست پیدا کند.


وی با بیان این که عیون اخبارالرضا کتابی در خصوص کلمات گهربار امام رضا(ع) است، گفت: بهره گیری شایسته ای از این کتاب عظیم و گرانقدر صورت نمی گیرد و باید تلاش کنیم انس شایسته با آن برداریم که ثمرات و برکات گرانقدری برای انسان دارد.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که سیره اهل بیت معصومان(ع) بهترین راه و روش زندگی را به انسان نشان می دهد، افزود: مردم باید با محبت و دوستی در کنار هم زندگی کنند و از تهمت زدن پرهیز داشته باشند که تعالیم والای دینی و سیره نورانی اهل بیت معصومان(ع) آن را از ما می خواهد.


حسنی ستار العیوب را از ویژگی های بارز خداوند متعال دانست و تصریح کرد: انسان باید تلاش کند تا این صفت ارزشمند و شایسته را در وجود خود نهادینه کند و در راستای پوشاندن عیب های دیگران کوشا باشد.


وی با بیان این که خوش خلقی و مدارا با مردم زندگی انسان را در مسیر ارزشمندی قرار می دهد، گفت: انسان نباید به دنبال این باشد از فرصت ها استفاده کند تا به دیگران تهمت بزند که باید از این صفت ناشایست دوری کنیم.


استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که نرمخویی و ملایمت با مردم برکات بسیاری در زندگی انسان ایجاد می کند، افزود: بهره گیری از خصایص ارزشمند اخلاقی عاملی برای ترقی جایگاه انسان است که می تواند در دنیا و آخرت ثمربخش باشد.


وی با اشاره به این که انسان باید در تلاش باشد تا استقامت و پایداری در برابر مشکلات از خود نشان دهد، گفت: صبر و تحمل در برابر سختی ها می تواند انسان را مقاوم کرده و به مقامات متعالی در نظام هستی برساند.


حسنی وظیفه اصلی محبان اهل بیت معصومین(ع) را عمل به سیره نورانی این بزرگواران دانست و تصریح کرد: انسانی که خود را محب و دوستدار این بزرگواران می داند باید در تلاش باشد تا زندگی او محلی برای تحقق سیره نورانی اهل بیت معصومان(ع) باشد./1314/پ202/ب4

ارسال نظرات