۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۸۳۴۰۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا:

نماز عالی‌ترین برنامه عبادی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا تقویت روحیه عبادی مردم را مهم ترین وظیفه اعضاء هیأت امنای مساجد برشمرد و گفت: نماز، عالی‌ترین برنامه عبادی اسلام است که در آیات و روایات مختلف بر اقامه و ترغیب به اقامه آن تأکید و سفارش بسیاری شده است.
حجت الاسلام رهايي شهرضا

حجت الاسلام محمد حسن رهایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مهم ترین و اصلی ترین کارآیی مساجد را امور عبادی و در رأس آن اقامه نماز برشمرد و عنوان کرد: مسجد نخستین پایگاه عبادی  اسلام است و هر گونه فعالیت فرهنگی در مسجد باید حول محور نماز باشد.

 

وی در ادامه تقویت روحیه عبادی مردم را مهم ترین وظیفه اعضاء هیأت امنای مساجد برشمرد و افزود: نماز، عالی ترین برنامه عبادی اسلام است که در آیات و روایات مختلف بر اقامه و ترغیب به اقامه آن تأکید و سفارش بسیاری شده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا اذعان کرد: مردم از تولد تا مرگ با مسجد در ارتباط هستند، اما امروزه تعریف برخی کارکردها برای مساجد سبب شده تا این فعالیت‌های جدید قابلیت اجرا نداشته باشند و رسالت اصلی مسجد نیز تحت الشعاع قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام رهایی هرگونه دخالت دولت در اداره امور مساجد را در تعارض آشکار با مردمی بودن مساجد برشمرد و عنوان کرد: نظارت اداراتی نظیر تبلیغات اسلامی یا هر ارگان دیگر در امور مساجد بایستی به صورت غیر مستقیم و ارشادی باشد و این مردم هستند که باید نقش اصلی در این زمینه را عهده دارد باشند.

 

وی تعداد مساجد فعال شهرستان شهرضا را 90 مسجد اعلام کرد و افزود: از این تعداد 55 مسجد در شهر و 35 مسجد در روستا فعال هستند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی ترویج اندیشه عدم حضور جوانان در مساجد را نظریه ای خلاف واقع برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر نیمی از جمعیت فعال مساجد را جوانان تشکیل می دهند و اینگونه سخنان غیر کارشناسی از سوی هر مرجعی بدون توجه به واقعیات موجود طرح می شود.

 

حجت الاسلام رهایی با اشاره به بخشی از سخنان امام خمینی(ره) گفت: مساجد پایگاه اسلام هستند و هر اقدامی در حوزه مساجد باید با کارایی تعریف شده آن در اسلام هماهنگ باشد./868/ت302/ح

ارسال نظرات