۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۸۳۶۴۵
استاد حوزه علمیه:

امر به معروف حافظ نظام اجتماعی از آسیب ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی ثانی گفت: فراموش کردن امر به معروف و نهی از منکر و بی تفاوتی نسبت به هم نوعان نتیجه‌ای جز نفوذ فرهنگ شیطانی در جامعه نخواهد داشت.
حجت الاسلام سيدي ثاني

حجت الاسلام سید حسین سیدی ثانی، استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، توجه به فرهنگی عمومی جامعه را وظیفه تمام اقشار جامعه و به ویژه مسؤولان دانست و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت حافظ نظام اجتماعی از آسیب ها است.

 

وی ادله متقن، آیات و روایات امر به معروف و نهی از منکر را قوی ترین دلیل بر ضرورت اقامه دولت و حکومت حقه اسلامی خواند و ابراز داشت: برخی از مراتب امر به معروف و نهی از منکر بی شک برای اجرا نیازمند یک حکومت حقه اسلامی است.

 

این استاد حوزه ضمن تأکید بر وجود یک نگهبان فرهنگ اجتماعی در هر جامعه‌ای، تصریح کرد: تشریع امر به معروف در حقیقت برای ترویج معارف دینی و تثبیت احکام الهی و نهی از منکر برای حفظ جوامع اسلامی از سقوط در ورطه گمراهی است.

 

وی تسلط اشرار بر مقدرات جامعه را اثر طبیعی بی توجهی مردم به مصالح جامعه و عدم مراقبت از یکدیگر خواند و ابراز داشت: فراموش کردن امر به معروف ونهی از منکر و بی تفاوتی نسبت به هم نوعان نتیجه‌ای جز نفوذ فرهنگ شیطانی در جامعه نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام سیدی ثانی مؤمنان را اولیای یکدیگر دانست و ادامه داد: چنین نگرشی در دین مبین اسلام مردم را دعوت به اهتمام به امور یکدیگر دعوت می کند، تساهل و تسامح را نفی می کند و مؤمنان را ولی همدیگر می خواند.

 

وی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اذعان داشت: جهاد تنها شعبه‌ای از امر به معروف و نهی از منکر است.

 

حجت الاسلام سیدی ثانی ضمن تأکید بر چشم پوشی اهل تخاذل و تواکل از این فریضه الهی و بیان آیات و روایات در این خصوص، تصریح کرد: سقوط حق از جایگاه خود مصیبت عظمائی برای همه احاد جامعه و اقشار مختلف آن است، امر به معروف در حقیقت امر به حق است./854/ت302/ب4

ارسال نظرات