۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۸۳۸۴۳
امام جمعه موقت کرمان:

توافق هسته‌ای خللی در حمایت ایران از مظلومان منطقه ایجاد نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین قاسمی زاده گفت: دشمن تصور می‌کند با توافق هسته‌ای ایران اسلامی در مواضع سیاسی خود نسبت به کشورهای اسلامی و حمایت از کشورهای منطقه تغییر ایجاد می‌کند، اما به فرموده رهبری؛ ایران دست از مواضع سیاسی خود برنمی‌دارد و عقب‌نشینی نخواهد کرد.
حجت الباسلام و المسلمين قاسمي زاده امام جمعه موقت کرمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام قاسمی زاده، امام جمعه موقت کرمان در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن بیان اهمیت آرامش در زندگی گفت: بعضی عوامل در نظام خانواده و نظام اجتماع موجب ایجاد آرامش برای انسان بوده که از جمله آنها عنصر خواب و تفریحات سالم است.
 
وی با اشاره به برخی عوامل آرامش در روایات عنوان داشت: استفاده از نعمت ها و لذتهای حلالی که خداوند برای ما قرار داده است موجبات آرامش انسان را فراهم می کند که در سه بخش قابل بررسی است و آن عبارت است از؛ سیاحت و گردش بر روی زمین و ورزش و سرگرمی حلال که با اخلاق و انسانیت و روال جامعه در تضاد و تقابل نباشد و صله رحم و هم نشینی با اقوام و دوستان که روایات فراوانی به آن تاکید دارد.
 
حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: دقت در رعایت این امور و بهره گیری مناسب از آنان می تواند آرامش انسان را در بر داشته باشد و انسان را در رعایت حد تعادل در زندگی یاری رساند.
 
وی در خطبه دوم ضمن گرامیداشت هفته دولت خاطر نشان کرد: هشتم شهریور ماه در کشور ما ضایعه بسیار بزرگ و سختی اتفاق افتاد که همزمان رییس‌جمهور و نخست‌وزیر کشورمان از سوی تروریست ها به شهادت رسیدند و برهمین اساس این ایام را هفته دولت نامیدند که یاد و خاطره آن شهدای گرانقدر را  گرامی داریم.
 
امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه دولت بخش مهم و قابل توجه نظام را تشکیل می‌دهد، بیان داشت: البته هر سه قوه از ارکان مهم نظام محسوب می‌شوند اما بیشترین قوه ای که با  مردم سرو کار دارد قوه مجریه است.
 
حجت الاسلام قاسمی‌زاده ابراز داشت: هفته دولت فرصتی است که دولتمردان خود را در برنامه‌هایی که داشتند مورد ارزیابی قرار داده و نقاط  ضعف و قوت خود را بررسی کنند و گزارشی از عملکرد خود را به مردم ارائه دهند و انتظارات خود را در قبال خدماتی که ارائه داده است بیان کند.
 
وی ادامه داد: همان‌طور که مردم حقوقی بر گردن نظام، رهبری و دولت دارند، آنها نیز به گردن مردم حقی دارند و بزرگترین خواسته دولت و رهبری این است که نباید اجازه دهیم دشمنان در ارکان و بدنه نظام و تصمیمات کشور نفوذ پیدا کنند و همچنین باید وحدت و یکپارچگی خود را در مقابل دشمن حفظ کنیم.
 
امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: در دنیا هیچ نظام و ملتی با این اقتدار نمی‌توان یافت که سالها در مقابل استکبار ایستادگی کرده باشد و اینها به برکت وجود اسلام ناب محمدی است و اگر جایی هم مشکلی وجود دارد مطمئنا به دلیل عدم عمل به دستورات دینی بوده است.
 
وی خدمات ارائه شده به مردم از سوی دولت را قابل توجه دانست و افزود: خدماتی که دولت به مردم ارائه کرده است خیلی بیشتر از نواقص و کمبودهایی است که وجود دارد.
 
حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به اینکه کشور ما به گفته مقام معظم رهبری در شرایط تحریم و جو ناآرام منطقه خود را اداره می‌کند، گفت: ایران اسلامی در گفت‌و‌گوها و مذاکرات هسته‌ای با کشورهای دنیا نشان داد اهل تفکر، منطق، برنامه و تعامل است و حاضر نیست عزت خود را به هر دلیلی از دست بدهد.
 
امام جمعه موقت کرمان ضمن تقدیر از خدمات دولت در بخش‌های تکنولوژی، صنعت، بهداشت و درمان و دیگر موارد گفت: دشمن نمی خواهد این نظام موفق باشد از این رو تصور نکنید با این توافق توطئه ها و شیطنت های دشمن خاتمه می یابد بلکه بدانید دشمن، دشمن است و به فرموده مقام معظم رهبری باید مواضع نظام محکم بیان شود تا دشمنان احساس نکنند، عقب‌نشینی کردیم.
 
وی با اشاره به هوشیاری و بصیرت و اشراف کامل رهبری نسبت به امور کشور بیان داشت: طبق فرمایش رهبر حکیم و فرزانه مان باید بدانیم که دشمن بعد از این توافق سعی دارد در دولت و ملت و فرهنگ ما نفوذ یابد و ما این اجازه را به آنان نخواهیم داد.
 
امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: هر جا که پای آمریکا و انگلیس به میان بیاید، ناامنی و تفرقه و مشکلات متعددی ایجاد شده است و این معنیش این است که باید هوشیار و آگاه باشیم.
 
وی عنوان کرد: دشمن تصور می‌کند با توافق هسته‌ای ایران اسلامی در مواضع سیاسی خود نسبت به کشورهای اسلامی و حمایت از کشورهای منطقه تغییر ایجاد می‌کند، اما مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند که ایران دست از مواضع سیاسی خود برنمی‌دارد و عقب‌نشینی نخواهد کرد.
 
حجت الاسلام قاسمی زاده خاطرشان کرد: کشورهای غربی در تلاش هستند با این توافق، کالاها و تکنولوژی تاریخ گذشته و از رده خارج شده خود را وارد ایران کنند و از این طریق به سود دهی برسند که ما با هوشیاری کامل مانع خواهیم شد و همچنین آنان به دنبال راهکارهایی هستند که ایادی خود را وارد کشور کنند و به اهداف شومشان دست پیدا کنند که بحمدالله به همت نیروهای اطلاعاتی و نظامی مان توطئه هاشان تاکنون با شکست مواجه شده است.
 
وی با اشاره به سخنان وزیر انگلیس پس از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران گفت: آنان بر این باورند که با وجود این توافق و حضورشان در ایران دیگر تهدیدی برای اسرائیل وجود نخواهد داشت از این رو به همین دلیل باید مواضع ما در برابر آنان مشخص و صریح باشد.
 
وی در پایان از زحمات تمامی مسوولان حکومتی به ویژه مسوولان استان کرمان تشکر و قدردانی کرد./9703/پ201/ب4
ارسال نظرات