۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۸۳۹۵۱
رییس بیمارستان جمعیت هلال احمر در مدینه منوره خبر داد؛

راه‌اندازی کلینیک‌های اقماری برای ارائه خدمات پزشکی به زائران

خبرگزاری رسا ـ رییس بیمارستان جمعیت هلال احمر در مدینه منوره گفت: به منظور ارائه هر چه آسانتر خدمات پزشکی به زایران کلینیک‌های اقماری راه‌اندازی شده است.امسال حدود 140 پزشک و کادر پزشکی از ایران به عربستان اعزام شده‌اند که این افراد شامل پزشکان متخصص و عمومی، پرستاران، تکنسین آزمایشگاه، رادیولوژیست، کادر درمانی هستند.
دكتر طاهر درودي،رييس بيمارستان جمعيت هلال احمر در مدينه منوره

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، دکتر طاهر درودی، رییس بیمارستان جمعیت هلال احمر در مدینه منوره در گفت‌وگویی با بیان اینکه از دو هفته قبل نیروهای پزشکی و امدادی پیشپروازی به عربستان عزیمت کرده‌اند افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نیروهای خدماترسان پزشکی در گروه‌های 15 و 20 نفره ساماندهی شده‌اند تا بتوانند خدمات در خور شأن زایران سرزمین وحی را ارائه کنند.

 

وی با بیان اینکه امسال حدود 140 پزشک و کادر پزشکی از ایران به عربستان اعزام شده‌اند گفت: این افراد شامل پزشکان متخصص و عمومی، پرستاران، تکنسین آزمایشگاه، رادیولوژیست، کادر درمانی و هستند.

 

رییس بیمارستان جمعیت هلال احمر در مدینه منوره با تاکید بر اینکه هنوز منتظر صدور مجوز آغاز فعالیت‌های پزشکی خود از سوی عربستان هستیم خاطرنشان ساخت: به نظر می‌رسد بتوانیم از روز هشتم شهریور ماه در بیمارستانهای هلال احمر بیماران را پذیرش کنیم.

 

مشاور رییس مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه عربستان امسال نسبت به سالهای قبل مقررات سختگیرانه‌تری نسبت به ورود دارو از ایران داشته است گفت: تمام داروهایی که از ایران وارد عربستان شده و در سیستم پزشکی این کشور ثبت گردیده است به تایید وزارتخانه‌های بهداشت و امور خارجه رسیده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمام داروهای مورد نیاز زایران به عربستان وارد شده است یا خیر گفت: تمام داروهای مورد نیاز وارد عربستان شده که در این ارتباط آخرین محموله هم از طریق فرودگاه جده وارد و بین بیمارستانها و مراکز پزشکی و کلینیکهای اقماری توزیع شده است.

 

درودی همچنین با تاکید بر اینکه سعی شده است در تمام حوزه‌های مورد نیاز پزشک داشته باشیم خاطر نشان کرد: امسال سعی شده است از متخصصان قلب، زنان و زایمان، گوارش، گوش و حلق و بینی، اعصاب و ... و پزشکان عمومی در دیگر حوزههای مورد نیاز استفاده کنیم.

 

وی افزود: به فراخور نیاز این پزشکان در بیمارستانهای مکه و مدینه مستقر بوده و پاسخگوی مراجعان خواهند بود.

 

رییس بیمارستان جمعیت هلال احمر در مدینه منوره در ادامه با بیان اینکه سعی شده است دسترسی زایران بیمار به مراکز پزشکی به سهولت صورت گیرد گفت: برای اینکه زایرانی که به پزشک نیاز دارند به راحتی بتوانند به مراکز پزشکی مراجعه کنند کلینیکهای اقماری را راهاندازی کردهایم.

 

وی یادآور شد: تاکنون مجوز راه‌اندازی چهار کلینیک اقماری دریافت شده که سعی میکنیم این تعداد را به 6 کلینیک افزایش داده و در صورت نیاز تعداد بیشتری راه‌اندازی کنیم.

 

درودی افزود: این کلینیک‌ها 24 ساعته آماده خدمات‌رسانی به زایران خواهند بود.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشترین موارد مبتلابه زایران شکستگی دست و پا، گوارش و ناراحتی‌های قلبی است تاکید کرد: ضروری است تا افراد سالخورده در آمد و شد و استفاده از توالت‌های فرنگی نهایت دقت را داشته باشند چرا که بیشترین موارد شکستگی در این مواقع دیده می‌شود.

 

وی اعتدال در مصرف مواد غذایی، استفاده از آب فراوان و زدن ماسک‌های تنفسی را به زایران توصیه کرد و گفت: زایران باید توجه داشته باشند که در هنگام بیماری تحت هیچ شرایطی خوددرمانی نکرده و به پزشک مراجعه نمایند.

 

رییس بیمارستان جمعیت هلال احمر در مدینه منوره در خاتمه از همکاری خوب بیمارستانهای سعودی با کادر پزشکی ایران تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون بیمارستان‌ها و کادر پزشکی سعودی ارتباط خوب و تنگاتنگی با تیم‌های پزشکی و کادر درمانی ایران داشته‌اند که امیدواریم این روند تا پایان حج ادامه داشته باشد./1330/د102/ی 

ارسال نظرات