۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۸۴۳۵۷
امام جمعه شهرضا:

زنان نقش مؤثری در سلامت معنوی جامعه دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا گفت: از ارکان اجتماعی ایجاد کننده نشاط اجتماعی، سلامت معنوی افراد است که زنان یکی از بارزترین و اصلی ترین نقش ها در این زمینه را بر عهده دارند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرستان شهرضا امشب در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: ایجاد شادابی و محیط مفرح برای مردم وظیفه مسؤولان است و بازتاب عملکر آن ها نیز یکی از عناصر مؤثر در شادابی و نشاط اجتماعی است.

 

 

وی در ادامه پوشش و نحوه حضور افراد در انظار عمومی را از جمله موارد مؤثر در شادابی و نشاط اجتماعی برشمرد و گفت: اسلام دین شادابی و نشاط است و در روایات بسیاری هم بر پوشش با رنگ های شاد و با نشاط تأکید شده است.

 

 

امام جمعه شهرضا با تأکید بر لزوم اصلاح فرهنگ جامعه اظهار کرد: آنچه که در جامعه به عنوان غلط رایج شده و تأثیری در پیشرفت جامعه ندارد باید تغییر کرده و به نحو مطلوب بازسازی شود.

 

 

حجت الاسلام یعقوبی ترویج اندیشه هایی که مروج افسردگی و نشاط مردم است را مخالف با دین اسلام دانست و عنوان کرد: تغییر برخی الگوها و آداب نا صحیح زندگی می تواند تأثیر شگرفی در روحیات و نحوه برخورد مردم و حضور آن ها در انظار داشته باشد.

 

 

وی دروغ گویی و تهمت در محیط ادارت را سبب شیوع افسردگی در بین مردم دانست و تصریح کرد: زمانی که کارمندی از محیط کار خود که در آن دروغ گویی و تهمت رواج دارد سر خورده شد، انگیزه ای هم برای خدمت به مردم نخواهد داشت.

 

 

امام جمعه شهرضا ایام ولادت ائمه طاهران(ع) را فرصتی برای ایجاد نشاط اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: موالید ائمه(ع) یکی از بهترین زمان هایی است که می توان با رعایت موازین قانونی و شرعی محیطی شادابی برای مردم ایجاد کرد.

 

 

حجت الاسلام یعقوبی گفت: محیط آموزشگاه ها و مدارس باید شاداب و با نشاط باشد چرا که این اقدام زمینه گرایش کودکان و نوجوانان به محیط های مدارس را فراهم و باعث ترغیب آن ها به تحصیل خواهد شد.

 

 

وی زنان را از جمله اقشار مؤثر در زمینه ایجاد نشاط اجتماعی دانست و تصریح کرد: یکی از ارکان اجتماعی ایجاد کننده نشاط اجتماعی، سلامت معنوی افراد است که زنان یکی از بارزترین و اصلی ترین نقش ها در این زمینه را بر عهده دارند./868/پ202/ب4

ارسال نظرات