۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۸۵۲۸۶
امام جمعه میناب:

بحران آب میناب نیازمند اقدامات اورژانسی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه میناب با بیان اینکه در شهرستان میناب دیگر فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد اقدامات اورژانسی را تنها راه برون رفت از بحران آب دانست.
حجت الاسلام معتمدي فر امام جمعه ميناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام میرزاحسین معتمدی فر شامگاه پنج شنبه 12 شهریور در آیین دومین همایش آب در شهرستان میناب با توجه به وضعیت بحرانی آب در این شهرستان اظهار داشت: این جلسه یک همایش نیست بلکه مجلس ختمی است که برای آنچه داشت و نابود شده برگزار کرده ایم.

 

وی در این خصوص افزود: درد ما زمانی مضاعف می شود که در قبال آنچه که سند هستی و موجودیت مردم میناب بوده نابود شده و هیچ عاید این مردم و شهرستان نشده است.

 

حجت‌الاسلام معتمدی فر تصریح کرد: در دنیای امروز خیلی از اکوسیستم ها، جنگل ها و درختها نابوده شده است اما با فراهم شدن شغل، جاده، کارخانه و اشتغالزایی به جای آنها هیچ دردی احساس نشده است.

 

وی افزود: شهرستان میناب آب و سرمایه خود را از دست داده اما در کنار آن هیچ چیز عاید این شهرستان نشده و این درد بزرگی را به مردم و شهرستان میناب متحمل ساخته است.

 

حجت الاسلام معتمدی فر ادامه داد: امروز سفره کشورهای عربی از حاصل دستاورد کشاورزان میناب سبز و رنگارنگ است امام آنچه قلب مردم این شهرستان را به درد آورده، بحرانی است که دامن گیر همین کشاورزان و باغداران شده است.

 

وی گفت: در تمام دنیا اگر نظام معادن، صنعت، نفت و هر چیز دیگری را از شهر گرفته باشد در قبال آن چیزی را اختصاص داده است اما در شهرستان میناب آب را گرفتند و در قبال آن بیکاری، تهدید و تمسخر به مردم میناب اهدا شد و به دستان پینه بسته و چهره سوخته کشاورزان هیچ اعتنایی نکردند.

 

حجت‌الاسلام معتمدی فر خطاب به مسؤولان گفت: عمل کردن در راه خدا را در مسیر کار خود قرار دهید.

 

وی در این مورد تصریح کرد: افزون بر بحران آب در میناب، بحران زیست محیطی هم این شهرستان را تهدید می کند که در بعضی از دشت های میناب شاهد منقرض شدن جانوران و حیوانات هستیم.

 

سند هویتی مردم میناب را دریابید

امام جمعه میناب در خصوص نابودی قلعه هزاره میناب اذعان داشت: بی اعتنایی مسؤولان به سند هویتی مردم میناب سبب شده است که روز به روز این اثر تاریخی در معرض نابودی قرار گیرد تا سند و هویت مردم از بین برود.

 

وی ادامه داد: سخن ما مردم میناب در بحث آب این است که مسؤولان ما مردم را همانند مردم دیگر نقاط کشور ببینند و آنچه را که حق ماست  و از ما می گیرند در قبال آن چیزی به ما داده شود تا بتوانند به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

 

حجت‌الاسلام معتمدی فر خطاب به مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گفت: دیگر فرصت آزمون و خطا برای مسؤولان وجود ندارد و سوء مدیریت مدیران سابق وضعیت میناب را به نابودی کشانده است.

 

وی با بیان اینکه اجازه ندهید ادامه این باغ ها و دشت میناب منقرض شود تصریح کرد: باید به این شهرستان به صورت اورژانسی رسیدگی و قطع کامل آب میناب به بندرعباس صورت گیرد و آب آن به کشاورزان و باغداران داده شود.

 

امام جمعه میناب با انتقاد از فضای سبز موجود در ادارات کل استان بیان کرد: در هر اداره ای بیش از هزاران متر فضای سبز وجود دارد که با آب شرب انتقال یافته از سد استقلال میناب آبیاری می شود و این در صورتی است که باغ های میناب در بحران آب روز به روز خشک می شود.

 

حجت‌الاسلام معتمدی فر با تاکید بر راه اندازی آب شیرین کن بندرعباس یادآور شد: مسؤولان با جدیت تمام این مهم را در دستور کار خود قرار دهند./851/202/ب1

ارسال نظرات