۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۸۵۶۱۲
استاد حوزه علمیه:

قلب مهم‌ترین راه ارتباط با خداست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه شکر کردن به خاطر نعمت ولایت را بالاترین و مهم‌ترین شکرها به درگاه خداوند دانست و گفت:‌ اصل برای رسیدن به خدا ارتباط قلبی است، اما نباید شخص اعمال عبادی را به این بهانه انجام ندهد.
زيارت امام رضا(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی‌ها، استاد حوزه علمیه، عصر امروز در حسینیه مرحوم محمدی نسب با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم ماه‌های سال را دوازده ماه اعلام می‌کند، اظهار داشت: می‌توان از آیه‌ای که به این موضوع اشاره می‌کند این استنباط را داشت که خداوند دوازده امام به زمین فرستاده است، و همچنین با اشاره آیه قرآن به وجود چهار ماه حرام در سال، می‌شود به چهار امام معصوم که کنیه‌شان ابوالحسن و نامشان علی است پی برد، و با این وجود به خاطر مناسبت‌هایی که در ماه ذی‌القعده وجود دارد، این ماه را به امام رضا(ع) نسبت داده‌اند.
 
وی با ابراز این نکته که انسان باید هر لحظه با ولی خدا در ارتباط باشد، عنوان داشت: برای اینکه شخصی بتواند از ولی خدا بر روی زمین استفاده ببرد و دیدار او را درک کند، باید معرفت داشته باشد، و این معرفت در راه اینکه زیارت ولی خدا را درک کند به او کمک می کند.
 
این کارشناس دینی با اشاره به جوابی که امام جواد(ع) در پاسخ به سؤال شخصی که از ایشان خصوصیات زیارت با معرفت امام رضا(ع) را جویا شد، گفت: نخستین شرط زیارت با معرفت پدرم این است که شخص معتقد باشد که به زیارت امام آمده است و به امامت او شهادت دهد؛ دومین خصوصیتی که زیارت پدرم را با معرفت می‌کند این است که شخص زائر به غربت پدرم اعتقاد داشته باشد و دیده‌های ظاهری را دلیل بر غریب بودن پدرم نداند.
 
این استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: در ادامه حدیث امام جواد(ع) شرط دیگر زیارت با معرفت این است که شخص به شهید بودن پدرم اعتقاد داشته باشد، یعنی شهید بودن را هم به معنی اینکه پدرم در راه خدا کشته شده است قبول داشته باشد و هم اینکه او را شاهد بر اعمال خود ببیند؛ و خصوصیت چهارم آن این است که باید به این معتقد باشد که از امام باید اطاعت کند.
 
وی با اشاره به اینکه پس از پیامبر(ص) وحی قطع شد اما ارتباط ائمه با آسمان قطع نشد، اضافه کرد: رسالت مقام اجرایی است، اما امامان ولایت باطنی دارند و ما نباید چیزی را که درباره ائمه در باورمان نمی‌گنجد تکذیب کنیم.
 
حجت الاسلام حسنی‌ها شکر کردن به خاطر نعمت ولایت را بالاترین و مهم‌ترین شکرها به درگاه خداوند دانست و افزود: انسان باید ارتباط قلبی‌اش را با خدا و ائمه حفظ کند وآگاه باشد که راه اصلی برای رسیدن به خدا ارتباط قلبی است، اما نباید شخص اعمال عبادی را به این بهانه انجام ندهد./955/203/ب3
ارسال نظرات