۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۲۸۵۷۱۱
مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

پاسخگویی به شبهات باید یکی از دغدغه‌های طلاب باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین گفت: توجه به این نکته ضروری است که انباشتن علم کافی نیست، ما به افرادی نیازداریم که بتوانند مطالبی که آموخته‌اند را به سایر افراد منتقل کنند، بنابراین توجه به این نکته و تلاش عملی در جهت پاسخ گویی به شبهات و تبلیغ دین باید مدنظر طلبه‌ها باشد.
حجت الاسلام عبداللهي

حجت الاسلام محمدعلی عبداللهی، مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، ضمن بیان هدف‌های حوزه‌های علمیه گفت: اهداف حوزه‌های علمیه را می‌توان در چند مقطع مورد توجه قرار داد؛‌ در یک مقطع کشف و استنباط احکام شرعی که در اصل به عهده مجتهدین و مراجع  به عنوان ریشه‌های اصلی حوزه‌های علمیه است به عنوان هدف مطرح است.

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین در ادامه افزود:‌ هدف حوزه‌های علمیه در مرحله میانی تحصیل، تدریس، تحقیق و یافتن یافتن شبهات و پاسخ گویی به آن‌ها است، در مرحله عمومی نیز تبلیغ دین اسلام و رساندن پیام دین به مردم مطزح است.

وی با بیان این‌که بنا به گفته پیامبر اکرم(ص) باید با مردم هر قوم به زبان خود آن قوم سخن گفت ابراز داشت: حوزه‌های علمیه باید برای تمام اقوام طلبه داشته باشند؛ همان طور که پیامبر اکرم(ص) برای تمام امت‌ها است حوزه‌های علمیه نیز باید باید برای مردم ملت‌های مختلف که  دارای زبان‌های مختلف هستند نیز تبلیغ کنند.

حجت الاسلام عبداالهی درباره توجه حوزه‌های علمیه به زبان‌های مختلف بیان داشت: در حال حاضر در در حوزه‌های علمیه برخی زبان ها مانند عربی و انگلیسی و همچنین برخی زبان‌های کم مخاطب جزء زبان‌هایی هستند که به آن‌ها پرداخته می‌شود.

وی ضمن اشاره به شبهه شناسی به عنوان یکی از وظایف حوزه‌های علمیه گفت: شبهه شناسی از جمله کارهایی است که باید در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد،‌ پس از شبهه شناسی نیز باید به استفاده از افراد توانا در انتقال مطالب و پاسخ گویی به شبهه‌ها پرداخته شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: موضوع شبهه شناسی و پاسخ گویی به آن در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرارگرفته است اما لازم است در این راستا فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد و گروه‌هایی شبهه‌ها را شناسایی کنند و برای پاسخ گویی به آن‌ها آماده باشند.

وی درباره به کارگیری ابراز‌ها و فن‌آوری‌های نوین در انتقال مطالب حوزه‌های علمیه اظهارداشت:‌ برخی فضاهای مجازی و سایت‌ها در حوزه‌های علمیه مشغول فعالیت هستند،‌ضمن این‌که مراکز مختلفی نیز در حوزه‌های علمیه وجود دارند که وظیفه آن‌ها تبلیغ متون دینی در فضا‌های مجازی است.

این کارشناس دینی ضمن توصیه به طلبه‌های جدیدالورود حوزه‌های علمیه ابراز داشت: طلبه‌ها باید با درک موقعیت و مسؤولیت خود تلاش بیشتری انجام دهند تا به وظیفه خود در قبال دین و انتقال آن به افراد و آیندگان موفق شوند.

حجت‌الاسلام عبداللهی در پایان گفت: توجه به این نکته ضروری است که انباشتن علم کافی نیست، ما به افرادی نیازداریم که بتوانند مطالبی که آموخته‌اند را به سایر افراد منتقل کنند، بنابراین توجه به این نکته و تلاش عملی در جهت پاسخ گویی به شبهات و تبلیغ دین باید مدنظر طلبه‌ها باشد./955/302/ب1

ارسال نظرات