۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۸۵۷۵۲
با حضور رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء؛

مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام حسن عسکری آمل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با حضور رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار می‌شود.
حوزه علميه امام حسن عسکري معاون حوزه علميه امام حسن عسکري آمل

حجت الاسلام نورالله براری، معاون مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه اظهار داشت: مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار می شود.


وی افزود: این مراسم در روز سه شنبه، هفدهم شهریور و از ساعت 10 تا 12 در سالن اجتماعات مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل صورت می گیرد.


حجت الاسلام براری از سخنرانی حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در مراسم آغاز سال تحصیلی این حوزه علمیه خبرداد و تصریح کرد: در این مراسم مدیران شهری، ائمه جمعه، اساتید و طلاب حوزه علمیه حضور دارند.


معاون مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل از فعالیت 150 طلبه سطح عالی در مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل خبر داد و بیان داشت: این مدرسه علمیه تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء فعالیت های خود را انجام می دهد.


وی با تأکید بر این که در کنار فعالیت های علمی به بحث های فرهنگی، پژوهشی، اخلاقی و ورزشی پرداخته می‌شود، گفت: در طول سال برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی و ورزشی در این مدرسه علمیه در حال انجام است.


حجت الاسلام براری ادامه داد: مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل نیز در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دو رشته فلسفه و کلام مشغول فعالیت است که چهل نفر از حوزویان و دانش پژوهان در آن به تحصیل می پردازند.


وی با اشاره به این که طرح ساخت مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل به عنوان بزرگ‌ترین مؤسسه آموزش عالی حوزوی شمال کشور در دستور کار قرار دارد، گفت: راه اندازی این مرکز که سه هزار نفر را تحت پوشش خود قرار می دهد نیازمند حمایت های شایسته است تا بتوانیم در راستای ایجاد آن کوشا باشیم. 


معاون مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که حوزه های علمیه نقش مهم و ارزشمندی در معنویت و معرفت افزایی جامعه دارند، گفت: روحانیان و طلاب اثرگذاری ارزشمندی در راستای ترویج تعالیم والای دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارند که باید از آن بهره گیری شود.


وی با اشاره به این که روحانیان و طلاب نقش مهمی در ترویج اسلام ناب محمدی و اندیشه های دینی برعهده دارند، افزود: نیاز است تا این قشر مهم جامعه در راستای مقابله با شبهات و ترویج بصیرت و آگاهی جامعه کوشا باشند.

 

حجت الاسلام براری خاطرنشان کرد: طلاب رسالت مهمی برعهده دارند که نیاز است تا در انجام وظایف و تکالیف خود کوشا باشند و معنویت و علم خود را به نحوی شایسته در وجودشان ارتقا و گسترش دهند.


معاون مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل تصریح کرد: ضرورت دارد تا طلاب به دانش و پژوهش، تزکیه و تهذیب نفس به عنوان اموری اساسی و مهم توجه کنند که بهره گیری از آن می تواند نقش والایی در مسیر پیشرفت و تعالی انسان داشته باشد./1314/302/ب2

ارسال نظرات