۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۸۶۲۹۵
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

طلاب نام امام زمان را به درستی در جهان احیا کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که طلاب باید نام امام زمان(عج) را به درستی در جهان احیا کنند، گفت: ضرورت دارد تا طلاب با اخلاص، تعهد و سخت کوشی برای تحقق اهداف لازم گام بردارند.
مرتضي جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، امروز در مراسم افتتاح سال تحصیلی مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی این مدرسه علمیه همزمان با روز هفده شهریور و همراه با حماسه، شهادت، فتح و ظفر این مرز و بوم است.


وی تصریح کرد: از افتخارات نظام اسلامی شهدای روز هفده شهریور هستند که در راه خدا و رضایت الهی جان دادند و عزت و شرافت والایی را از خود به یادگار گذاشتند.


مسؤول مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل افزود: از صدر اسلام تاکنون تلاش های بسیاری صورت گرفت تا دین به دست ما برسد و اهتمام والایی در این مسیر نورانی انجام شده است.


حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که گاهی اوقات نوشته ها و بیانات به میزانی مخلصانه می شود که سوگند خوردن برای آن جا دارد، گفت: امید است تا نوشته ها و سخنان ما از مصادیق «ن والقلم و مایسطرون» باشد که ثمرات و برکات گرانقدری در آن وجود دارد.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به این که تدوین برنامه ابلاغی این مدرسه علمیه نشانگر حکمت مدیریت است، بیان داشت: هر سالی یک رویکرد و نمونه جدید در حوزه آموزش اتفاق می افتد که سبب می شود فضای آموزشی همراه با توسعه باشد.


وی خاطرنشان کرد: شناساندن و اجرای درست آیین نامه های حوزوی امری ضروری و مهم است که باید در راستای اجرای آن کوشا باشیم تا بتوانیم علما و فضلای خوبی را به کشور معرفی کنیم.


مسؤول مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که طلاب باید نام امام زمان(عج) را به درستی در جهان احیا کنند، گفت: ضرورت دارد تا طلاب با اخلاص، تعهد و سخت کوشی برای تحقق اهداف لازم گام بردارند.


حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که ایمان یک حیات و زندگی است که هرگز نمی میرد و باور انسان همیشه زنده است، بیان داشت: خواندن کافی نیست و باید با همدیگر مباحثه علمی داشته باشیم که یک کلام می تواند مسیر زندگی انسان را تغییر دهد.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تصریح کرد: شکل گیری حوزه های علمیه از زمان خود پیامبر گرامی اسلام و سنت اهل بیت معصومان(ع) مانند امام صادق(ع) و امام باقر(ع) است که در این مسیر نورانی کوشا بودند.


وی با اشاره به سخنی از حضرت آیت الله جوادی آملی افزود: عده ای هیچ تعلقی برای خود نمی گذاشتند و مراد از نفر به معنای ترک تعلق است که به دنبال ایجاد این فضا در حوزه علمیه هستیم.


مسؤول مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که نیاز است تلاش های ما در مسیر علم و دانش تقویت شود، گفت: اگر کسی قبل از نماز حضور قلب داشته باشد می تواند نماز او اثرگذار باشد که باید تلاش کنیم دلبستگی های وجود خود را رها کنیم.


حجت الاسلام جوادی آملی تصریح کرد: حوزه های علمیه به دنبال نفر فرهنگی هستند و فرهنگ از این مرکز تولید می شود که باید در راستای تقویت حوزه های علمیه گام های ارزنده ای برداشته شود./1314/202/ب1

ارسال نظرات