۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۸۶۶۰۵

آیین نکوداشت سی و ششمین سالروز رحلت آیت‌الله سید محمود طالقانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین نکوداشت سی و ششمین سالروز رحلت آیت‌الله سید محمود طالقانی پیش از ظهر امروز در مجموعه فرهنگی سیدالشهداء(ع) برگزار شد.
طالقاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین نکوداشت سی و ششمین سالروز رحلت آیت‌الله سید محمود طالقانی پیش از ظهر امروز چهارشنبه 18 شهریور با حضور سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام سید حسن موذنی معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام شیخ مفید کیایی‌نژاد نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام حجت‌الله نیکی ملکی مشاور وزیر ارشاد در امور روحانیت و جمعی از خانواده شهدا در مجموعه فرهنگی سیدالشهداء(ع) برگزار شد.

درابتدای این مراسم سرود ملی پخش شده و آیاتی از قرآن کریم توسط قاری آقای حسینی فرزند و برادر شهیدان حسینی قرائت شد.

در ادامه سید مهدی طالقانی فرزند آیت‌الله طالقانی در این مراسم گفت: با توجه به اینکه در روزگاری قرار داریم که تششت آراء زیاد شده و امیدواریم در اینگونه برنامه‌ها با افکار و رفتار ایشان بیشتر آشنا شویم.

وی افزود: آیت‌الله طالقانی کسی بود که همه گروه‌ها را به سوی خود جذب کرده و  می‌گفتند «اگر ما هنر داشته باشیم می‌توانیم افراد را جذب خود کنیم» و امید است که از این رفتار وی الگوگیری شود.

فرزند آیت‌الله طالقانی در پایان خاطرنشان کرد: در اینگونه همایش‌ها شایسته است که مقداری از رفتار و کردار ایشان صحبت شود و صرفا به سالگرد ایشان اکتفا نشود و در طول سال از نوشته‌ها و گفتار ایشان بیشتر استفاده شود.

در ادامه حجت‌الاسلام سید حسن موذنی معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آیت‌الله طالقانی در مقابل همه کسانی که از وی خواسته بودند خط خود را از امام راحل جدا کند ایستادگی کرده و تن به خواسته آنان نداد.

همچنین در این مراسم یکی از شاگردان شهریار شاعر معروف و پرآوازه ایران به نام اصغر فردی ابیاتی از اشعار خود درباره شخصیت آیت‌الله طالقانی برای حاضران سرودند.

لازم به ذکر است در ادامه سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: علت ماندگاری آیت‌الله طالقانی به این دلیل است که حریت و آزادگی خود را تابع ولایت فقیه و مرجع زمان خود می‌دانست.

همچنین حجت‌الاسلام شیخ مفید کیایی‌نژاد نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم بیان کرد: رهبر معظم انقلاب آیت‌الله طالقانی را یک عالم مجاهد با استقامت، پارسا و پاکیزه معرفی می‌کنند که در دوران مبارزه قبل و بعد از انقلاب در معادلات پیچیده و دشوار سیاسی و امنیتی امتحان خوبی داد.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام حجت‌الله نیکی ملکی مشاور وزیر ارشاد در امور روحانیت خاطرنشان کرد: آیت‌الله طالقانی امام جماعت جناح نبود بلکه امام جماعت مردم بود به همین دلیل نقش زیادی در جذب مردم به مسجد داشت، بزرگترین خطر برای مسجد خطر جناح‌گرایی است./807/203/ب3  

ارسال نظرات