۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۲۸۶۷۱۷
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خبر داد؛

مشارکت بنیاد برکت کشور در ساخت خانه های عالم

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از مشارکت بنیاد برکت کشور در ساخت مساجد و خانه های عالم خبر داد.
مشارکت بنیاد برکت کشور در ساخت خانه های عالم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، شب گذشته در مراسم افتتاح طرح‌های بنیاد برکت مازندران که در شرکت فولادین تراش آمل برگزار شد با بیان این که استان مازندران از ویژگی های ارزنده و خاصی برخوردار است، گفت: شهرستان آمل به سبب وجود علما و بزرگان دینی و در حال حاضر حضرات آیات جوادی و حسن زاده آملی سهم بزرگی در کشور دارد و انتظار این است که به شهر آمل به صورت ویژه رسیدگی شود.


وی با اشاره به اینکه برنامه های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) موازی کاری نیست، افزود: برنامه های این ستاد در مقابل مردم و دولت نیست و خوشبختانه هیچ گونه رانت و امتیاز خاصی نداریم و اصل تکلیف و رسالت ما در راستای توانمندسازی اقتصادی مردم مناطق محروم است.


رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان این که اساس کار ما در راستای مردمی کردن اقتصاد است، گفت: ضرورت  دارد تلاش های ارزشمندی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از رهنمودهای ارزنده مقام معظم رهبری صورت گیرد.


وی ادامه داد: رفع محرومیت از روستاها امری مهم و اساسی است که نظام اسلامی تلاش دارد در راستای رفع محرومیت و توسعه اشتغال گام های اساسی و شایسته ای بردارد.


مخبر تصریح کرد: بنیاد برکت از آذر سال 86 با پیگیری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف شناسایی فرصت‌های بخش خصوصی به عنوان موتور توانمندسازی اقتصادی در مناطق کمتر توسعه‌ یافته کشور ایجاد شده است.


وی اشاره کرد: تشکیلات ما مدعی نیست که تدابیر رهبری معظم انقلاب را به نقطه رضایت و مطلوبیت رسانده است اما خوشحال هستیم در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کرده و در این راستا تلاش داریم.


رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یادآور شد:‌ در راه‌اندازی طرح‌های عمرانی، زیربنایی اقتصادی، مدرسه‌سازی، راه اندازی و توسعه پژوهش‌های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی و صنعتی به گونه‌ای عمل می‌کنیم که این پروژه‌ها دارای اثرگذاری کلی بر توسعه اقتصادی مناطق محروم و کمتر توسعه ‌یافته کشور به همراه افزایش فرصت‌های شغلی،‌ توسعه کار آفرینی و فقرزدایی باشد.


وی با اشاره به اینکه تاکنون در مازندران بیش از 103 میلیارد در ساخت مدرسه و خانه های عالم هزینه شده است ادامه داد: در کشور 215 طرح اقتصادی با هدف اشتغال زایی 140 هزار شغل و ساخت 700 مدرسه و مسجد ، 2 هزار طرح های زیربنایی و تحت درمان 30 هزار بیمار سرطانی از سوی بنیاد برکت کشور صورت گرفته است.


مخبر با تاکید بر این که تمام تلاش ما در راستای رسیدگی به مناطق محروم و حمایت از آنان است، تصریح کرد: در طول چند سال گذشته 4 هزار میلیارد در مناطق روستایی کار شده است که با راه‌اندازی تمام طرح‌هایی که با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ایجاد می‌شود منجر به کارآفرینی برای بیش از 135 هزار نفر در مناطق محروم و کم ‌تر توسعه‌ یافته‌ کشور خواهد شد.

 

وی یادآور شد: این طرح‌ها 875 دهستان در 31 استان کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و بر وضعیت زندگی و اشتغال ساکنان این روستاها اثرات مثبت و گرانقدری دارد.


گفتنی است؛ در این مراسم فاز توسعه و آغاز مشارکت ساخت 14 مسجد و خانه عالم و طرح های تولیدی و ساخت مدارس افتتاح و به بهره برداری رسید./1314/ 202/ب1

ارسال نظرات