۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۵
کد خبر: ۲۸۶۷۱۹
آیت الله بهشتی:

بحث کردن درباره نرفتن برجام به مجلس بی فایده است/ دولت با اتخاذ مواضع صریح نشان دهد از اصول عقب نشینی نکرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بحث و گفت وگو کردن درباره نرفتن برجام به مجلس فایده ای ندارد،گفت: جایگاه مجلس باید از نظر حق نظارت، قانون گذاری، تحقیق و تفحص حفظ شود، از همین رو دلیلی ندارد که مجلس شورای اسلامی از این موضوع مهم کنار باشد.
آيت الله احمد بهشتي

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که مصلحت نیست مجلس از روند بررسی برجام کنار گذاشته شود، گفت: حضرت امام می فرمودند مجلس در رأس امور است، نمایندگان مجلس نماینده ملت و مردم هستند از همین رو با توجه به قانون اساسی در همه امور حق اظهار نظر دارند.


وی افزود: نمایندگی این افراد از مردم اقتضای این را دارد که از مسائل گوناگون آگاه باشند، مقام معظم رهبری نیز فرمودند که مجلس نباید کنار گذاشته شود، همچنین فرمودند که توصیه ای به مجلس برای رد یا تصویب آن ندارند؛ حضور مجلس در امور اصل مسلم بوده و بعد از این هم خواهد بود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بحث و گفت وگو کردن درباره نرفتن برجام به مجلس فایده ای ندارد، اظهار داشت: جایگاه مجلس باید از نظر حق نظارت، قانون گذاری، تحقیق و تفحص حفظ شود، از همین رو دلیلی ندارد که مجلس شورای اسلامی از این موضوع مهم کنار باشد.


وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه ضرورت پاسخ دادن رسمی مسؤولان نسبت به اظهارات نادرست آمریکایی ها، ادامه داد: این فرمایش مقام معظم رهبری سخنی بجا و حق است، همانند همیشه پاسخ ها باید در برابر ابر قدرت ها قاطع و محکم باشد.


آیت الله بهشتی با بیان این که دولتمردان وظیفه دارند که طبق فرمایش رهبر انقلاب که سنتی همیشگی در انقلاب بوده عمل کنند، ابراز داشت: تأثیر پاسخ صریح و رسمی این است که طرف مقابل متوجه می شود که مواضع جمهوری اسلامی تغییر نکرده و در مسیر خود محکم و استوار است.


وی عنوان کرد: دشمنان نباید از جمهوری اسلامی ایران انتظار عقب نشینی داشته باشند، جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از منطق خود کوتاه نمی آید؛ اگر پاسخ ها صریح باشد دشمنان متوجه می شوند که نباید تنزل از اصول و عقب نشینی داشته باشند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات