۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۸۶۸۴۲
مدیر حوزه علمیه امام حسین شهرضا:

اقامه نماز شب، زمینه ساز سلوک معنوی افراد است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام حسین شهرضا انقلاب اسلامی را زمینه ساز رشد و توسعه تعلیم و تربیت دینی در کشور برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) با انقلاب جهانی خود مجد و عظمت شیعه در جهان را احیا و زمینه توسعه تعالیم اسلامی را فراهم آوردند.
مهماني ملکوت - آيين تهجد و شب زنده داري در حرم حضرت فاطمه معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عبدالحسین نباتی مدیر حوزه علمیه امام حسین شهرضا، پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال جدید تحصیلی مدرسه علیمه مدینة العلم شهرضا اظهار کرد: نا امنی و سخت گیری گسترده مأموران رژیم ستم شاهی در دوران قبل از انقلاب امکان هرگونه تبلیغ و ترویج مبانی دینی را سلب کرده بودند.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) تحت عنوان«اَشراف اُمتی اِثنان، اَهلَ القُرآن وَ صَلواتُهُم فی الَیل» عنوان کرد: بالاترین ارزش های دینی در نظر پیامبر اکرم(ص) قرآئت قرآن و اقامه نماز شب است.

 

مدیر حوزه علمیه امام حسین شهرضا تصریح کرد: در حالی که در جهان ارزش های مادی حاکم است و شرافت افراد به مزیت های مادی دانسته شده، پیامبر اکرم(ص) سلوک معنوی و ارزشهای غیر مادی در رابطه با روح خداپرستی را ملاک برتری می دانند.

 

حجت الاسلام نباتی با اشاره به بخش هایی از خاطرات علامه طباطبایی، مؤلف تفسیر المیزان گفت: ایشان به نقل از استاد خود، آیت الله قاضی، شرف و بزرگی دنیا و آخرت را در گرو اقامه نماز شب می دانند و از همین منظر لازم است تا طلاب حوزه های علمیه هموراه بر این سنت مؤکد، استمرار داشته باشند.

 

وی بخش مهمی از توفیق حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و احیای فرهنگ ولای تشیع را مدیون استمرار ایشان در اقامه نماز شب دانست و اظهار کرد: مرور زندگی تمامی بزرگان دینی وعالمان شریعت نشان می دهد ان ها همواره بر این سنت حسنه مداومت داشته اند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام حسین شهرضا تأکید کرد: با توجه به جایگاه مهم و تأثیر گذار علما و طلاب در جامعه، غفلت طلاب حوزه های علمیه که در حال پرورش افکار و اندیشه های خود هستند، از نماز شب، سبب بروز خسارت ها و زیان های جبران نا پذیری برای آن ها و جامعه خواهد شد.

 

حجت الاسلام نباتی انقلاب اسلامی را زمینه ساز رشد و توسعه تعلیم و تربیت دینی در کشور برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) با انقلاب جهانی خود مجد و عظمت شیعه در جهان را احیا و زمینه توسعه تعالیم اسلامی را فراهم آوردند./868/202/ب3

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
از استاد ابوالفضل بهرام پور شنیدم که می گفتند حداقل یکبار در عمرتان ماز شب بخوانید
0
0