۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۸۷۳۷۲
استاد حوزه علمیه قزوین:

امام جواد بزرگترین عالم در مناظره با منافقان بودند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: زمانی که امام جواد(ع) به امامت رسیدند افراد به انکار امامت ایشان پرداختند اما حضرت توانستند به تبلیغ دین اسلام بپردازند.
حجت الاسلام فرشيد نوروزلو

حجت الاسلام فرشید نوروزلو استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در رابطه با سیره و منش امام جواد(ع) گفت: نام امام جواد(ع) محمد است ایشان در 8 سالگی به امامت و در سن 25 سالگی به شهادت رسیدند.

 

وی در ادامه افزود: دوره امامت امام جواد(ع) 17 سال بود و ایشان بعد از شهادت در کاظمین در جوار پدربزرگشان به خاک سپرده شدند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: با توجه به این‌که مدت امامت امام جواد(ع) کوتاه بود و در دوره خفگان زندگی می کردند اما بعد علمی و فرهنگی بالایی داشتند.

 

این کارشناس حوزوی اظهار کرد: حدود 250 روایت و حدیث از امام جواد(ع) به یادگار مانده است و  در همین راستا شاگردان بسیاری تربیت کردند که این اعجاز ایشان را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام نوروزلو خاطر نشان کرد:  امام رضا(ع) صاحب فرزند نمی شدند و شبی که امام جواد(ع) به دنیا آمدند ایشان تا صبح بیدار ماندند و در صورت امام جواد(ع) خیره شده بودند.

 

امام جواد بزرگترین عالم در مناظره با منافقان بودند

وی در ادامه بیان داشت: مناظرات امام جواد(ع) جنبه علمی ایشان را به خوبی نشان می دهد؛ ایشان با افراد برجسته وارد مناظره می شدند و به سؤالات آنها پاسخ علمی می‌ دادند و در برابر کسانی که می خواستند چهره اهل بیت(ع) را به زمین بزنند ایستادند.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: زمانی که امام جواد(ع) به امامت رسیدند افراد به انکار امامت ایشان پرداختند اما ایشان توانستند به تبلیغ دین اسلام بپردازند.

 

این کارشناس حوزوی اظهار کرد: قاتل امام جواد(ع) در منزل ایشان بود امام در منزل خودشان هم غریب بودند و ضربه های زیادی از ام فضل خوردند.

 

حجت الاسلام نوروزلو تصریح کرد: از زندگی امام جواد(ع) می توان درس فرهنگی گرفت تا انتخاب درستی برای همسران فرزندانمان داشته باشیم.

 

وی در ادامه تاکید کرد: حوزه علمیه در شناساندن ائمه و بعد علمی و تربیتی امام جواد(ع) باید بسیار پررنگ ظاهر شود و اگر اهتمام بیشتری داشته باشد می توانند شاخصه های ائمه را بیشتر برای مردم تبیین کنند.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: ما از سازمان‌ها و ارگان‌ها انتظار داریم که تنها به برگزاری کنسزت‌ها و کارهای حاشیه‌ای نپردازند و کار فرهنگی را به درستی انجام دهند، آنها باید کلام امام را به صورت نقاشی در برخی از معابر شلوغ شهر قرار دهند.

 

حجت الاسلام نوروزلو تاکید کرد: دانشگاه‌ها کارگروه‌های علمی درباره شاخص‌های امام جواد قرار دهند و صداو سیما هم یک فضاسازی یک هفته‌ای درباره امام جواد داشته باشد و تنها به یک روز اکتفا نکند.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) ابراز داشت: سه چیز از کارهای نیک روزگار است  انجام واجبات، ترک دوری از گناه و مواظبت از احکام دین.

 

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: ما باید شناخت کامل از زوایای پیدا و پنهان ائمه و امام جواد(ع) داشته باشیم و به خواندن کتاب درباره زندگی ائمه بپردازیم و از زندگی ایشان عبرت بگیریم./838/203/ب3

ارسال نظرات