۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۸۷۶۰۷
آیت الله شبستری:

عمل به قرآن ایران را الگوی حکومت داری در جهان خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی ایران در سایه عمل به چند آیه قرآن کریم اتفاق افتاد، گفت: عمل به تمام قرآن ایران را نمونه بی بدیل حکومت در جهان خواهد کرد.
 آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، عصر امروز در دیدار نخبگان نوجوان قرآنی، با بیان این‌که قرآن نور و هدایت است، اظهار داشت: قرآن کریم از خود تعبیر به شفا و رحمت برای مؤمنان می کند.

 

وی با اشاره به تأثیر عمیق قرآن کریم بر دل های بشریت، ابراز داشت: قرآن نور هدایت و راهنمای دل های انسان است، به وسیله نور است که مسیر مشخص و از بی راهه متمایز می شود، شاید سرّ تعبیر آوردن قرآن به نور آن باشد که سرعت نفوذ آن در دل ها به مانند نور سریع است.

 

عضو خبرگان رهبری توجه به مفاهیم و ارزش های قرآن را عامل رشد فکری و اندیشه بشری خواند و تصریح کرد: قرآن شفای دل های بیمار و قلب های مریض بشریت است به طوری که آن عرب جاهلی را که اقدام به دفن فرزند خود می کرد را با نورانیت خود نجات بخشید.

 

وی انس حقیقی با قرآن را عامل جلا و پاکی قلب انسان دانست و افزود: اگر تأثیر قرآن بر دل کسی هویدا نشد، آن چنان که باید با قرآن کریم انس نداشته است، قرآن شفا بخش بیماری های نفسانی چون حسد و کینه توزی و دیگر موارد است.

 

امام جمعه تبریز قرآن را کتاب انسان ساز و برنامه زندگی خواند و تصریح کرد: قرآن نصیب کسانی خواهد شد که درونی پاک و وجودی پاکیزه داشته باشد، تلاش خود را برای حفظ پاکی و طهارت روح باید مضاعف کرد تا این علم قرآنی در درون انسان مستحکم تر بماند.

 

وی قرائت قرآن را مقدمه‌ای برای فهم و عمل به آن تعبیر آورد و افزود: مبادا دیگران در فهم و عمل به این کتاب شریف بر مسلمین پیشی گیرند و با به کارگیری دستورات آن در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به دستورات کتاب شریف الهی، تأکید کرد: توصیه قرآن به طهارت و نظم است، این ویژگی باید هم در سیستم شهری، در اجتماع و در تک تک افراد مسلمان جامعه بروز داشته باشد، نظم و انضباط قانونی عامل پیشرفت است.

 

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی ایران در سایه عمل به چند آیه قرآن کریم اتفاق افتاد که امروز در جهان به عنوان قدرت بزرگی شناخته می شود، اگر به تمامی فرامین این کتاب بی بدیل عمل شود، ایران اسلامی نمونه موفق یک حکومت دینی خواهد بود./854/202/ب1

ارسال نظرات