۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۲۸۷۶۵۹
امام جمعه سابق تربت حیدریه:

کناره گیری از مردم در شأن مسؤولان نظام نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سابق تربت حیدریه با بیان این که کناره گیری از مردم در شأن مسؤولان نظام نیست، گفت: مسؤولیت داشتن و رفع حاجت مردم نعمتی بر مسؤولان است که برای قدردانی از آن باید در دسترس مردم و در رفع حاجت آن ها کوشا بود.
امام جمعه سابق تربت حيدريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی رضوی، همزمان با شب شهادت جوادالائمه(ع) در حرم مطهر رضوی با اشاره به تأکید امام رضا(ع) به پسرشان که همیشه در طلب حاجت مردم کوشا باشند، اظهار کرد: این سفارش امام رضا(ع) به فرزندشان حضرت جوادلائمه مورد توجه مسؤولان نظام قرار گیرد، مدیران باید همواره در دسترس مردم باشند، در را به روی مردم و ارباب ارجوع نبندند تا مردم به راحتی به آن ها مراجعه و خواسته های خویش را مطرح کنند.

 

وی افزود: قدرت و مسؤولیت داشتن در نظام نوعی نعمت است که قدردانی و سپاس از این نعمت در رفع حاجت مردم است که این حاجت مردم نیز نعمتی بر مسؤولان است.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار با بیان این که در شأن مدیر نیست که از مردم کناره گیری کند آن ها بلکه باید در بطن و وجود مردم باشند، گفت: یکی از ویژگی های کمال و اتمام عقل انسان به بیان امام رضا(ع) خدمت به مردم است؛ انسان عاقل و خردمند از مراجعه ارباب رجوع و نیازمندان خسته نمی شود بلکه خدمت به مردم را نعمت می پندارند.

 

رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی رضوی خاطرنشان کرد: همچنین امام رضا(ع) به بذل و بخشش در راه خدا سفارش کرده اند که دست دهنده داشته باش و خیال نکن با کمک به مردم مسبب ایجاد گرفتاری برای خود می شوی.

 

امام جمعه سابق تربت حیدریه تصریح کرد: رفع حاجت مردم منحصر به کمک مالی نیست بلکه از طریق مختلف چون مشورت دادن، هم فکری کردن، استفاده از آبرو و نفوذ خویش در میان مردم می توان خدمت رسانی کرد.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار اظهار کرد: بنا به توصیه امام رضا(ع) جود و سخاوت در سیره امام جواد(ع) تجلی، ظهور و بروز بیشتری پیدا کرد که که در بین ائمه امام محمدتقی(ع) مشهور به جوادالائمه شدند.

 

وی با بیان این که امامت ابعاد گوناگونی دارد، گفت: ما باید خود را با ایمان، شناخت و معرفت با امام همراه کنیم، امامت امام جواد(ع) در کودکی و نوجوانی ایشان واقع شده بود، وقتی امام رضا به شهادت رسیدند امام جواد(ع) هفت سال و اندی سن داشتند که عهده دار مسؤولیت امامت و ولایت و حجت خدا شدند.

 

رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی رضوی تصریح کرد: در حالی که ایشان به فضل خداوند دارای علم الهی و علم لدنی بودند اما چگونگی هدایت مردم از سوی ایشان حتی نزدیکترین یاران امام رضا(ع) را دچار ابهام کرده بود.

 

وی با بیان این سخن پیامبر(ص) که برای من فرزندی از بهترین کنیزان عالم آمده است که به عیسی بن مریم شباهت دارد، ادامه داد: مادر حضرت عیسی یعنی حضرت مریم مقدس و مطهره بود، مادر امام جواد(ع) با این که کنیزی بود و از جایگاه والای اجتماعی برخوردار نبود اما به جایگاهی از ایمان و معرفت می رسد که دامانش محل پرورش جوادالائمه می شود.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار خاطرنشان کرد: همان گونه عیسی بن مریم در گهواره حجت خدا شد و به اراده خدا در گهواره سخن گفت، امام نهم ما شیعیان نیز در کودکی حجت خدا و دارای علم الهی و علم لدنی می شوند.

 

یادآور می شود، مداحی، مرثیه سرایی و عزاداری مداحان اهل بیت(ع) در جمع زائران و مجاوران از دیگر برنامه های شب شهادت امام جواد(ع) در بارگاه ملکوتی پدر بزرگوارشان بود./1308/202/ب1

ارسال نظرات