۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۸۷۸۱۸

استادسرای مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ استادسرا مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت در مراسمی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افتتاح شد.
نشان مرکز مديريت حوزه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، طی مراسمی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور استادسرا و مقطع تحصیلی تخصصی سطح سه (کارشناسی ارشد) مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت افتتاح شد.

 

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا آقامیری مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در سخنانی با بیان اینکه استان تهران دارای اقتضائات خاصی است، گفت: این استان با جمعیت کلانی که در خود جای داده است با مسائل خاصی مواجه است.

 

وی با اشاره به فعالیت 62 مدرسه علمیه خواهران در مقطع‌های تحصیلی سطح دو، سه و چهار در استان تهران یادآور شد: امسال هزار و 897 نفر در مقطع تحصیلی سطح دو (کارشناسی) به مدارس علمیه خواهران استان تهران وارد می‌شوند که این تعداد 100 نفر بیش از آمار پذیرش سال گذشته است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران آمار پذیرش در مقطع تحصیلی سطح سه (کارشناسی ارشد) و سطح چهار (دکتری) و دوره بازپذیری حوزه‌های علمیه خواهران را به ترتیب 350، 24 و 250 نفر ذکر کرد.

 

وی تعداد متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران در سال جاری را 10هزار نفر ذکر کرد و ادامه داد: از میان این تعداد 7 هزار نفر وارد فرآیند پذیرش شدند و در نهایت هزار و 897 نفر وارد حوزه‌های علمیه خواهران شدند.

 

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب‌های معنوی خانواده‌ها اظهار کرد: همان گونه که برای خانواده‌ها پزشک خانواده در نظر می‌گیریم باید برای آنها روحانی و پزشک روح هم در نظر بگیریم.

 

در بخش دیگری از این مراسم که با افتتاح استادسرا و مجتمع تجاری مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت همراه بود، حجت‌الاسلام لزومی امام جمعه و موسس مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت در سخنانی این مجتمع را به عنوان پشتوانه‌ای برای هزینه‌های مدرسه علمیه فاطمیه دانست و ادامه داد: این ساختمان سرمایه‌ای برای هزینه‌های آتی مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت و وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف آن خواهد بود.

 

وی با اشاره به آسیب‌های برخی شهرستان‌های استان تهران، تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران را به منظور مقابله با این آسیب‌ها یک ضرورت دانست و افزود: پاکدشت از افتخارات بسیاری برخوردار است که از جمله آنها چندصد شهید، جانباز و آزاده است.

 

امام جمعه پاکدشت، افزود: کوچه کوچه پاکدشت سنگرهای مقاومت از انقلاب است چنان که سوابق مردم انقلابی این شهر، این امر را نشان می‌دهد./998/د102/ی

ارسال نظرات