۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۸۷۸۵۸
آیت الله علم الهدی:

نقش آفرینی نظام اسلامی در دنیا مرهون راهبردهای سیاسی اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی در حرم رضوی گفت: در طول تاریخ این افتخار فقط نصیب ما شده است که تشیع با بهره مندی از راهبردهای سیاسی اهل بیت(ع) با تمام جریان های سیاسی مقابل خود روبرو شود و فقط چرخه سیاست ما توانست با بر هم زدن معادلات بین المللی در دنیا نقش آفرینی کند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، صدها عاشق و دلباخته خاندان اهل بیت امروز در سوگ شهادت جوادالائمه(ع) در حرم پدر بزرگوارشان به عزا نشستند و ثامن الحجج(ع) را شاهد برق اشک هایی کردند که در عزای میوه دلشان ریخته می شد.

 

بر اساس این گزارش، مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت امام نهم؛ حضرت امام محمد تقی الجواد(ع)  امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با قرائت قرآن کریم در رواق امام خمینی(ره) آغاز شد و با مرثیه سرائی مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی پایان یافت.

 

مهجور واقع شدن شخصیت سیاسی ائمه

آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در این مراسم اظهار کرد: وجود قدرت های بنی امیه و بنی عباس همزمان با عصر ائمه مانع  ایجاد تصویر درست و صحیحی از زندگی معصومان(ع) در تاریخ اسلام شد، تاریخ نویسان موثری هم وجود نداشتند که نقش آفرینی آن ها را در ابعاد گوناگون به رشته تحریر در آورند.

 

وی تصریح کرد: آنچه از سیره اهل بیت(ع) در تاریخ مشاهده می شود مبنی بر مسائل عبادی، اخلاقی و فرهنگی آن ها است و به شخصیت و روش های خاص سیاسی ائمه در برخورد با قدرت های حاکم و آثار مثبتی که در طول تاریخ داشته اند، پرداخته نشده است، در حالی که زندگی آن ها مالامال از راهبرد و جریان های آموزنده در خصوص مسائل سیاسی است که به کارگیری آن راهبردها راهی مناسب و موثر برای تحول کشور است.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شاید امروز حساس ترین دوران شیعه پس از رسول اکرم(ص) تاکنون باشد، زیرا در هیچ مقطع زمانی معارف اهل بیت(ع) از نظر موقعیت سیاسی مثل امروز نبوده است؛ در تاریخ گذشته شیعه در تقیه به سر می برده است و به عنوان جریان نفش آفرین در جهان بروز و ظهور نکرده است، روزگاری هم که از تقیه در آمده به همین حد اکتفا کردند که حجت الهی بروز کند و تشیع به عنوان قدرت سیاسی ولایی اهل بیت(ع) مطرح نبود.

 

آیت الله علم الهدی گفت: شیعیان در عصر صفویه و دیالمه به قدرت رسیدند، اما فقط مبانی اعتقادی و اخلاقی را می توانستند ظاهر کنند و شیعه به عنوان محور قدرت سیاسی عمل نکرد تا ولایت به عنوان حاکمیت قرار گیرد.

 

افزود: در عین حال یک جریان ظالمانه و شاهنشاهی وجود داشت که قدرت اجرای اوامر نظامی و سیاسی را به دست داشت و پرده تقیه از تشیع برداشته شد.

 

امام جمعه مشهد ابراز کرد: فقط چرخه سیاست دوران ما توانست معادلات بین المللی را بهم زند و در دنیا نقش آفرینی کند؛ در تمام نسل های مسلمان به پاس تلاش های امام راحل(ره) و خون شهدا این افتخار نصیب ما شده است که با تمام جریان های سیاسی مقابل خود روبرو هستیم.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در این راستا و برای مقابله با جریان های مخالف نیازمند بهرمنده مندی از آموزه ها و راهبردهای سیاسی ائمه معصومان(ع) هستیم که تاکنون نیز از آن ها بهره برده ایم./1308/202/ب1

ارسال نظرات