۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۸۷۸۹۴
استاد حوزه علمیه قزوین:

مسؤولان و مدیران ما همانند امام جواد صبور باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: امام در خدمت کردن به مردم صادق بودند و صادقانه به مشکلات مردم رسیدگی می کردند؛ امروز هم مسؤولان و مدیران ما باید صادقانه با مردم رفتار کنند تا مردم به آنها اعتماد کنند.
شهادت امام جواد الائمه(ع)

حجت الاسلام محمد مهدی جهاندیده استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره سیره و منش امام جواد(ع) گفت: رمز موفقیت تمام امامان معصوم در صید دل‌های مستعد است، امامان معصوم شایسته ترین افراد دوره خود بودند.

 

وی در ادامه افزود: امامان عالمان و مومنان برگزیده ای بودند که به سؤالات و شبهات افرادی که به آنها مراجعه می‌کردند پاسخ می‌دادند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: صبر و بردباری امام جواد(ع) یکی از ویژگی های برجسته ایشان بود و با توجه به ستمگری ها و ناملایمات حاکمان با صبر و شکیبایی رفتار می‌کردند و صبر بر مصایب را یکی از برترین کارها می دانستند.

 

این کارشناس حوزوی اظهار کرد: امام جواد(ع) حتی با همسر بی دین خود هم با ملایمت رفتار می کردند در حالی که ام الفضل جاسوس خانه امام بودند و امام از این قضیه آگاه بود.

 

مسؤولان و مدیران ما همانند امام جواد(ع) صبور باشند

حجت الاسلام جهاندیده با بیان این‌که امام جواد(ع) شجاعت بر گفتار داشتند بیان داشت: احسان و بخشندگی امام جواد(ع) یکی از ویژگی های بارز ایشان است، امام بخشش و احسان کردن به دیگران را از پدران خود به ارث برده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امام در خدمت کردن به مردم صادق بودند و صادقانه به مشکلات مردم رسیدگی می کردند امروز هم مسؤولان و مدیران ما باید صادقانه با مردم رفتار کنند تا مردم به آنها اعتماد کنند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که مسؤولان باید امام جواد(ع) را الگوی خود قرار دهند ابراز کرد: مدیران و مسؤولان باید گره ای را از زیندگی مردم باز کنند و با کمک به مردم برکت را در زندگی خود احساس کنند.

 

این کارشناس حوزوی تاکید کرد: وظیفه حوزه های علمیه تبیین سیره، منش و رفتار امام جواد(ع) است البته نه تنها در حوزه های داخلی بلکه باید در حوزه های خارجی هم ورود پیدا کنند تا گسترش اسلام و قرآن در سرتاسر دنیا وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام جهاندیده در پایان گفت: سازمانها و ارگانها باید امام جواد(ع) را الگو قرار دهند و وعده های دروغ ندهند و مردم را دلسرد نکنند و گره از مشکلات و گرفتاریهای مردم بردارند./838/302/ب3

ارسال نظرات