۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۲۸۷۹۶۹

اخبار کوتاه فرهنگی از کاشان

خبرگزاری رسا ـ مؤسس مرکز مشاوره کمیته امداد امام خمینی تهران گفت: جامعه ما جامعه ای افراط و تفریط شده است، چراکه فضاهای مجازی به عنوان یکی از قاتلین ارتباطات محسوب می شود.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، ابراهیم میثاقی مؤسس مرکز مشاوره کمیته امداد امام خمینی تهران در کارگاه ‹‹ اصول مهارت های ارتباطی میان زوجین، هنر گفتگو›› در سالن فیض دانشگاه کاشان با تأکید بر اینکه فضاهای مجازی یکی از قاتلین ارتباطات جامعه است گفت: این قاتلین ارتباط به گونه ای خود را نشان داده که لذت گفت‌وگوی رو در رو را از مردم گرفته و به طوری که مردم در اماکن عمومی نیز بیشتر در فضاهای مجازی سیر می‌کنند.

وی افزود: تصاویر و عکس های مونتاژ شده در این فضاها می تواند افراد را از حقایق و واقعیت های جامعه دور کند و شخص مورد نظر در این فضا، غریبه آشنا شود.

مؤسس مرکز مشاوره کمیته امداد امام خمینی تهران، با تاکید بر حرمت و حجابی که در قدیم اشخاص رعایت می کردند تصریح کرد: فکر و شخصیت زن در جامعه جایگاه والا و مهمی دارد، هرچند که برخی از زنان آراستگی ظاهری را بر هر چیز دیگری از شخصیت خود ترجیح می دهند.

دکترای روانشناسی تربیتی، با تاکید بر اینکه فضای مجازی قاتل ارتباط است و حرمت ها شکسته می شود گفت: هر ایرانی روزانه حدود پنج  ساعت در فضاهای مجازی سپری می کند و اطلاعاتی غیرضروری به افکار و اذهان مردم ریخته می شود.

میثاقی با اشاره به اینکه تماشای فیلم های ماهواره ای خیانت را هنجار می کند گفت: یکی از قوی ترین تکنیک ها در برابر این مقوله ها تعلیم و تربیت و آموزش است.

وی یاد آورشد: دیدن صحنه ها و فیلم های خشونت آمیز و مخاطره انگیز، روحیه کودکان را بی رحم می کند، استفاده بیش از دو ساعت از رایانه  سر را کوچک می کند و به مرور زمان بی هم بودن برایمان عادت می شود.

لازم به ذکراست کارگاه ‹‹اصول مهارت های ارتباطی میان زوجین، هنر گفتگو›› به عنوان پنجمین روز از جشنواره ‹‹عهد سپید››  توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در سالن فیض دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

امام جمعه برزک: مسؤولین به فکر ازدواج جوانان باشند

امام جمعه برزک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه خطاب به والدین گفت: باید جوانان خود را برای ازدواج آماده کنید، لذا اگر در این امر کوتاهی کردید فردا باید جوابگو باشید.

حجت الاسلام محمد حسن حلاجی مفرد امام جمعه برزک کاشان  در رابطه با برخی از سنگ اندازی ها جهت ازواج جوانان گفت: متاسفانه برخی از والدین با سخت گیری های نابجا و اشرافی گری و تجمل گرایی زیاد مانع ازواج فرزندان خودمی شوند هر روز ازدواج جوانان مشکل تر و دور از سترس می شود و این در حالی است که ما باید انتظارات ازدواج جوانان را در حد دستورات دینی پایین آورده تا شاهد آسان شدن ازدواج باشیم.

وی با اشاره به دو وظیفه اصلی مسؤولین و والدین خطاب به آنها گفتند: اشتغال و مسکن جوانان دو مقوله ایی است که باید مسؤولین و والدین به آن اهمیت دهند و چنانچه مسؤولی برای این دو مقوله کوتاهی کند و یا نسبت به آن طرز تفکر دیگری داشته باشد مطمئنا به جامعه و مردم خیانت کرده است.

امام جمعه برزک کاشان  ضمن ناکافی دانستن کارهای انجام شده جهت تسهیل امر ازدواج جوانان توسط مسؤولین خطاب به آنها گفت باید بیشتر تلاش کرد تا حداقل این دو مشکل اساسی حل شود.

امام جمعه برزک با اشاره به آیه شریفه قرآن که می فرماید در امر ازدواج نترسید. خدا از فضل خودش شما را بی نیاز می کند خطاب به پدر و مادرها گفت اجازه ندهید درازدواج جوانان تأخیر زیاد وجود داشته باشد.

حجت الاسلام حلاجی مفرد در ادامه با اشاره به سخن پیامبر بزرگ اسلام که اصرار به ازدواج جوانان می نمودند گفت : اگر در ازدواج و زندگی زناشویی قناعت و سازگاری وجودداشته باشد زندگی ها شیرین و اگر بنای زندگی بر اساس طمع باشد زندگی ها تلخ خواهد بود و در جامعه امروزی دشمنان نیز به شدت بر علیه این سنت دینی تبلیغ می کنند که متاسفانه نتایج این تبلیغ ها وجود آمار بالای طلاق است.

امام جمعه برزک با انتقاد از برخی از مسؤولین ودستگاههای فرهنگی نیز گفت: متاسفانه برخی مسؤولین و دستگاههای فرهنگی و متولی کشور نیز از این تبلیغات ها و صحبت ها حمایت می کنند.

 

در سالروز شهادت امام جواد آیین های سوگواری شهادت امام جواد(ع) در یکصد مسجد و حسینیه آران و بیدگل برگزار شد

همزمان با شب شهادت نهمین اختر آسمان تابناک امامت و ولایت، آیین های سوگواری شهادت امام جواد(ع) در یکصد مسجد و حسینیه آران و بیدگل برگزار شد.

در این شب ماتم، عـاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت در غم شهادت آن امام همام سوگواری کردند و خیابان ها، سر در مغازه ها، تکایا و مساجد سیاهپوش شده بود.

دسته های عزاداری و هیئت هـای مختلف سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در بقاع متبرکه و امامزادگان، مصیبت شهادت ابن الرضا را به فرزندان و نوادگان ائمه اطهار(ع) تسلیت گفتند.

همچنین مراسم عزاداری در بیش از یکصد مسجد، تکیه و حسینیه شهری و روستایی شهرستان آران و بیدگل بـرگزار شد و مداحان و سخنرانان در این مراسم به بیان ویژگی ها و مناقب آن امام همام پرداختند.

هیئات مذهبی مسمّی به نام و القاب جوادالائمه علیه السلام برنامه های ویژه ای را در شب شهادت نهمین امام شیعیان برگزار کردند و ائمه جماعات مساجد شهرستان نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشا به بیان شخصیت و ویژگی های امام جواد(ع) پرداختند.

روحانیون مستقردر طرح هجرت اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل هم در شب شهادت امام جواد(ع) به سخنرانی با موضوع «آموزه های اخلاقی و اجتماعی امام جواد(ع)» و قرائت زیارت نامه و ادعیه پرداختند.

جلسات مذهبی خانگی هم در محله های مختلف آران و بیدگل تشکیل و مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانان در این جلسات به مرثیه سرایی و بیان شخصیت امام جواد علیه السلام پرداختند.

برخی از هیئات مذهبی آران و بیدگل هم با اعزام کاروان زیارتی به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در قم، شهادت امام جواد(ع) را عمه بزرگوار آن حضرت تسلیت گفتند.

یادآور می‌شود؛ 110 هیئت و جلسه مذهبی دارای مجوز از اداره تبلیغات اسلامی و بیش از یکصد مسجد در سطح شهرستان آران و بیدگل فعال است./1307/203/ب3

ارسال نظرات