۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۸۸۱۸۴
امام جمعه پارس آباد:

فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه ترویج شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان پارس آباد، نحوه ازدواج و سیره و سلوک زندگی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را بهترین الگو برای خانواده ها دانست و گفت: فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه ترویج شود.
حجت الاسلام رشادي، امام جمعه شهرستان پارس آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی، امام جمعه شهرستان پارس آباد عصر امروز در همایش ترویج فرهنگ ازدواج آسان و گرامیداشت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرستان پارس‌آباد خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش گسترش و ترویج فرهنگ ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا (س) در شهرستان است که می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

 

وی افزود: نحوه ازدواج و سیره و سلوک این دو شخصیت بزرگ عالم اسلام برای همه الگو بوده و باید پدران و مادران در آسان‌سازی ازدواج بیش از پیش کوشا بوده و فرهنگ ازدواج آسان را در بین فرزندان خود ترویج و توسعه دهند تا شاهد سعادت و خوشبختی زوج‌ها باشیم.

 

حجت الاسلام رشادی با برشمردن فلسه ازدواج از منظر قرآن کریم، تصریح کرد: بالا رفتن سن ازدواج در کشورمان یک هشدار و خطر جدی در این حوزه بوده که می‌تواند مسایل و مشکلات مختلفی را در جامعه و خانواده‌ها به وجود آورد و باید عواملی که در ترویج ازدواج موثر هستند تقویت و موانع ازدواج برطرف شوند.

 

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد چشم و هم‌چشمی و ترویج مسایل تشریفاتی، سخت‌گیری والدین و بی‌اطلاعی والدین از ارتباطات فرزندانشان را از آسیب‌های کاهش ازدواج در جامعه دانست و گفت: به علت ضعیف بودن ارتباط والدین با فرزندان مشکلات جبران‌ناپذیری در امر ازدواج به وجود می‌آید که باید از این امر جلوگیری کنیم.

 

وی آموزش مداوم قبل از ازدواج جوانان دختر و پسر و برگزاری همایش‌های بزرگ برای خانواده‌ها را در راستای تقویت نهاد خانواده لازمه تداوم زندگی زوجین برشمرد و بیان کرد: باید در این زمینه مسؤولان و متولیان امر در جامعه تلاش و همتی واقعی به کارگیرند.

 

در این مراسم به تعداد 18 نفر از نو عروسان کمک هزینه ازدواج که توسط ادارات بنیاد شهید و ایثارگران، بهزیستی، کمیته امداد، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، دانشگاه آزاد و ناحیه مقاومت بسیج  تهیه شده بود اهدا شد./937/202/ب3

ارسال نظرات