۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۸۸۲۸۲
مسؤول دبیرخانه کانون مساجد لرستان:

پیروی از دستورات دین موجب آرامش در زندگی می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد لرستان با تأکید بر این که در عرصه های گوناگون باید از زندگی اهل بیت(ع) الگو گرفت، گفت: پیروی از دستورات دین و سیره اهل بیت(ع) موجب آرامش در زندگی می شود.
حجت الاسلام موسوي، مسؤول کانون هاي مساجد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، پیش از ظهر امروز، در مراسم اختتامیه تفسیر سوره نور که در شهرستان بروجرد برگزار شد، با گرامیداشت سالروز پیوند آسمانی امیر المؤنین(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) باید مورد توجه آحاد مردم به ویژه جوانان قرار گیرد.

 

وی با بیان این که ازدواج آسان از سنت های پیامبر اکرم(ص) و روش امیرالمؤمنین(ع) و سیره ائمه معصومین(ع) است، افزود: ازدواج آسان آثار و ثمرات فراوانی دارد.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر توجه خانواده ها در زمینه فراهم کردن شرایط ازدواج آسان عنوان داشت: نهاد های فرهنگی نیز در این زمینه باید برنامه ریزی منسجم تری داشته باشند.

 

وی ازدواج آسان را موجب خوشبختی جوانان بیان کرد و اظهار داشت: در روایات تأکید فراوانی بر توجه به ازدواج آسان شده است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد لرستان با بیان این که پایین بودن میزان توقعات والدین در روحیه جوانان نیز اثر می گذارد، افزود: والدین باید به فکر خوشبختی فرزندان خود باشند و از چشم و هم چشمی پرهیز کنند.

 

وی در ادامه با بیان این که باید با الگوگیری از زندگی معصومین(ع) مهریه را تعیین کرد، خاطرنشان کرد: مهریه کم موجب خوشبختی می شود.

 

حجت الاسلام با اشاره به این که پیامبر(ص) فرمودند ازدواج کردن از سنت های من است و هرکس از سنت من پیروی نکند از من نیست، عنوان داشت: مردم و مسؤولان فرهنگی باید تلاش کنند فرهنگ ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود.

 

وی تصریح کرد: تشکیل خانواده و ازدواج آسان بین جوانان نیازمند فرهنگ سازی بیشتری است که باید مورد توجه قرار گیرد و از برنامه های متداول نهادهای فرهنگی باشد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان بالا رفتن سن ازداوج را معظلی بزرگ خواند و گفت: بالا بودن سطح توقعات، بیکاری و بالا بودن هزینه ها در جامعه از مهم ترین عوامل بالا رفتن سن ازدواج است.

 

وی یادآور شد: عمل به دستورات دین و پیروی از سیره و سنت اهل بیت(ع) موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات در زمینه ازدواج می شود و زمینه فراهم شدن آرامش را به وجود می آورد./9459/202/ب3

ارسال نظرات