۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۸۸۳۸۱
پژوهشگر علوم دینی:

امتحان الهی حقیقت انسان را نمایان می‌کند

خبرگزاری رسا ـ پژوهشکر علوم دینی با اشاره به آزمایش‌ انسان‌ها توسط خداوند، گفت: امتحان‌ و آزمایشات الهی برای همه انسان‌ها وجو دارد که میزان سختی و راحتی این امتحان‌ها به اندازه توانایی هرکس است.
حجت الاسلام سيدعلي خضري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام سید علی خضری، پژوهشگر و سخنران مسائل دینی، ظهر امروز در حسینیه مرحوم محمدی نسب قزوین با ابراز این نکته که یکی از مسائل همیشه جاری در عالم خلقت، مسئله آزمایش و امتحان انسان‌هاست، گفت: امتحان و آزمایش الهی برای همه انسان‌ها وجو دارد و متناسب با هرکس و میزان توانایی‌هایش از او گرفته می‌شود.
 
وی در ادامه امتحان‌های خداوند از بندگانش را عامل هویدا کردن شخصیت واقعی آن‌ها دانست و عنوان داشت: امیرمؤمنان(ع) انسان را موجودی می‌نامد که حقیقت و جوهره‌اش در فراز و نشیب‌ها مشخص می‌شود و این فراز و نشیب‌ها همان امتحان‌های کوچک و بزرگ الهی هستند که هرکس در طول زندگی به آن‌ها دچار می‌شود.
 
این پژوهشگر علوم دینی عمل را میعادگاه لغزش افراد در ظاهر خوب دانست و ابراز داشت: اعتقاد روانشناسان براین است که انسان دارای دوشخصیت است، یکی شخصیت ظاهری و مصنوئی و شخصیت دیگر، شخصیت واقعی اوست که متأسفانه ما با شخصیت مصنوئی افراد بیشتر روبرو هستیم و حقیقت آن‌ها را نمی‌شناسیم و زمانی که امتحان این افراد فرا برسد، شخص حقیقت و جوهره‌اش را مشخص می‌کند، همانند آنچه کوفیان در قبال امام حسین(ع) انجام دادند و در وقت عمل پشت ایشان را خالی کردند و چهره واقعی خود را نشان دادند.
 
حجت‌الاسلام خضری عالم را ملزم به توجه به امور جامعه دانست و اظهار داشت: امام علی(ع) به خاطر اینکه مردم به در خانه‌اش آمدند و به او اصرار کردند که زمام جامعه را در دست بگیرد، خلافت را قبول کرد، چون امام علی(ع) آمدن مردم به در خانه‌اش را آمدن تکلیف بر گردنش می‌دانست، همچنین سیدالشهدا(ع) نیز به خاطر نامه‌های مردم کوفه به سمت این شهر روانه شد، چون ایشان نیز نامه‌ها و درخواست مردم کوفه را تکلیفی برخود می‌دانست.
 
این کارشناس دینی در پایان با اشاره به بعضی از وقایع پس از ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) افزود: در زمانی که حضرت ظهور کند، هر کدام از ادعا کنندگان آن حضرت مورد امتحان و آزمایش قرار خواهند گرفت و در آن لحظه است که دوستان واقعی امام زمان(عج) مشخص می‌گردند و چهره واقعی اشخاص ظاهر می‌شود. /955/302/ب3
ارسال نظرات