۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۲۸۹۲۱۲
رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل:

دهه ولایت فرصت ارزشمند ترویج فرهنگ غدیر در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که دهه ولایت فرصت ارزشمند ترویج فرهنگ غدیر در جامعه است، گفت: ترویج فرهنگ غدیر برکات و ثمرات ارزنده ای دارد که باید در راستای پاسداشت و گسترش این فرهنگ متعالی کوشا باشیم.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، شب گذشته در نشست اجرایی جشن های ولایت علوی اکمال دین نبوی که با حضور مدیران اجرایی امام زادگان و بقاع متبرکه آمل برگزار شد با بیان این که دهه ولایت فرصت ارزشمند ترویج فرهنگ غدیر در جامعه است، گفت: ترویج فرهنگ غدیر برکات و ثمرات ارزنده ای دارد که باید در راستای پاسداشت و گسترش این فرهنگ متعالی کوشا باشیم.


وی بر ضرورت بزرگداشت عید غدیرخم در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: ترویج فرهنگ گرانقدر و ارزشمند غدیر امری مهم و اساسی است که باید در راستای تحقق آن تلاش های والایی صورت گیرد.


حجت الاسلام علیخانی خاطرنشان کرد: نیاز است برنامه های ارزنده  و شاخص فرهنگی مذهبی برگزار شود تا بتواند نقشی والا در راستای ترویج معنویت و بصیرت افزایی جامعه داشته باشد.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که تبیین واقعه غدیرخم امری ضروری و مهم است، گفت: پاسداشت والای واقعه غدیرخم می تواند اثرگذاری شایسته ای در راستای تعمیق این اندیشه گرانقدر داشته باشد.


وی با اشاره به این که عید غدیرخم عید بزرگ و ارزنده ای برای مسلمانان است، بیان داشت: انتقال معارف والای دینی و ارزش های اسلامی به نسل جوان جامعه امری مهم و اساسی است که باید اهتمام خاصی در این راستا وجود داشته باشد.


حجت الاسلام علیخانی تصریح کرد: پیروی از ولایت زمینه ساز سعادت و تعالی انسان شده و فرد را به مراتب ارزنده و گرانقدری در نظام هستی می رساند که می توانیم در مسیر تقرب الی الله گام برداریم.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که تمسک به ولایت رمز تعالی انسان است، گفت: انسان می تواند با حرکت در این مسیر ارزنده و والا زمینه عاقبت به خیری و تعالی خود فراهم کند.


وی با تاکید بر این که امامزادگان و بقاع متبرکه ظرفیت های ارزنده ای برای ترویج فرهنگ غدیر و ارزش های دینی هستند، بیان داشت: ضرورت دارد جشن های ولایت علوی اکمال دین نبوی به بهترین نحو ممکن در بقاع متبرکه مجری طرح برگزار شود تا بتواند اثرگذاری شایسته ای در جامعه داشته باشد.


حجت الاسلام علیخانی تصریح کرد: برنامه های مختلف فرهنگی مذهبی همزمان با دهه ولایت و جشن های ولایت علوی اکمال دین نبوی در امام زادگان و بقاع متبرکه آمل صورت می گیرد تا بتوانیم سهمی در راستای ترویج فرهنگ غدیر و معارف والای دینی داشته باشیم.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به برنامه های اجرایی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن بزرگ غدیر، برپایی نمازعید سعید قربان، برگزاری زیارت جامعه کبیره و دعای عرفه و ویژه برنامه های فرهنگی مذهبی در دستور کار قرار دارد.


وی تصریح کرد: دشمنان در قالب تهاجم فرهنگی به دنبال تحقق اهداف و خواسته های خود هستند که باید از ظرفیت های موجود برای ترویج اندیشه های ناب دینی و معارف اسلامی بهره گیری شایسته ای داشته باشیم./1314/202/ب2

ارسال نظرات