۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۸۹۲۴۷

مستند حادثه مسجدالحرام ساخته می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از تدوین درس آموخته‌ها و مستندات حادثه دلخراش مسجدالحرام از جمله کتاب، کارگاه آموزشی، سمینار و فیلم مستند خبر داد.
دکتر کوليوند

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر پیرحسین کولیوند، معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در گفتگویی که در مکه مکرمه صورت گرفت، گفت: بنا داریم درس آموخته های حادثه اخیر مسجدالحرام را به صورت های مختلف از جمله کتاب، کارگاه آموزشی، سمینار و فیلم مستندسازی کنیم.

 

وی گفت: علت های زیادی وجود داشته که در عرصه مستندسازی پزشکی حج حق مطلب ادا و تولیدات جدیدی به مخاطبان ارائه نشده است که یکی از این دلایل عدم همکاری لازم در این خصوص است.

 

وی ادامه داد: برخی درک درستی از مستندسازی نداشته و آرشیو را متعلق به خود می دانند و به بهانه های مختلف از ارائه تصاویر به مستندسازان خودداری می کنند به همین دلیل کسانی که بخواهند درباره حوادث حج مستندسازی کنند با کمبود مواجه شده و به ناچار از مواد تصویری و آرشیوی تکراری استفاده می کنند.

 

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: باید مستندات حوادث حج در اختیار مستندسازان قرار گیرد تا به نسل های آینده منتقل شود.

 

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با ساخت فیلم، انتشار کتاب و برگزاری کارگاه های آموزشی لازم در مورد حادثه اخیر مسجدالحرام، به اشتراک گذاشتن تجربیات لازم در خصوص مدیریت چنین حوادثی و نیز انتقال این مستندات به علاقمندان و پژوهشگران تسهیل گردد./1330/د101/ی

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات