۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۸۹۳۹۸
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تبریز تأکید کرد؛

تربیت دینی نسل جوان و دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام تقی زاده زمینه فکری و روحی نسل جوان را در پذیرش معارف دینی و آموزه های اسلامی مستعد دانست و گفت: زمینه های فکری و دینی انسان در همان دوران جوانی شکل می گیرد و دقت نظر در این مسأله و بهره گیری از این فرصت در تربیت جامعه لازم و ضروری است.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ضمن اشاره به جایگاه تربیتی نماز در پرورش دینی نسل جوان، گفت: توجه به نماز و ترویج آن در میان مدارس و دانش آموزان در پیوند دینی نسل جوان بسیار مؤثر است.

 

وی زمینه فکری و روحی نسل جوان را در پذیرش معارف دینی و آموزه های اسلامی مستعد دانست و ابراز داشت: زمینه های فکری و دینی انسان در همان دوران جوانی شکل می گیرد و دقت نظر در این مسأله و بهره گیری از این فرصت در تربیت جامعه لازم و ضروری است.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این‌که نماز بهترین وسیله تقرب به پروردگار احدیت است، تصریح کرد: نماز ذکر الهی است و در حقیقت فرصت یاد پروردگار و ارتباط با خالق هستی است، بهترین فرصت برای توجه به پروردگار عالم در حقیقت همین نماز است.

 

وی تبیین اهمیت و ارزش نماز را لازم و ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: تبیین جایگاه نماز در میان جوانان و تنبه دادن به فواید نماز نقش مؤثری در میان جوانان برای گرایش به این فریضه ای الهی خواهد داشت.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان نماز را عامل طهارت روح و پاکی انسان از رجس و پلیدی های گناه دانست و گفت: این گناه است که انسان را پژمرده و بی حال می کند و نماز به مثابه برکه ای انسان را در پنج نوبت طهارت و پاکی می بخشد و روح او را صفا می دهد.

 

وی، مهم ترین فایده و ثمره نماز را تقرب به خداوند عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ارتباط با خداوند و عبادت او باعث تعالی روح انسانی خواهد بود و روح انسان را بزرگ و تقویت می کند و عامل پرورش شخصیت انسان است.

 

حجت الاسلام تقی زاده، انسانی را که در سایه توجه و اهمیت دادن به نماز پرورش یافته است را برای جامعه مفید خواند و افزود: نماز در حقیقت یک کار خانه انسان سازی است، و این تعبیری است که امام راحل از این فریضه ای الهی بیان می کند.

 

وی در پایان افزود: توجه به شرایط و لوازم نماز و رعایت احکام و مقدمات آن انسان را از گناه با باز می دارد و این نماز است که انسان را تعالی و کامل می کند./854/302/ب3

ارسال نظرات