۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۹۱۳۲۷
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

صبر و بی اعتنایی به دنیا از ویژگی‎های برجسته امام موسی کاظم است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: رفتار امام نشان دهنده عزت نفس ایشان بود و ایشان اعتنایی به دنیا نداشتند و این عزت نفس باید در جامعه ما بیشتر شود.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره سیره و منش امام موسی کاظم(ع) گفت: امامان معصوم ما همه در اوج کمالات هستند و امام هر زمانی باید از مردم آن زمان برتر باشد.

 

وی در ادامه افزود: امام موسی کاظم(ع) برترین شخص دوره خود بودند، شرایط زمانی باعث می شود بعضی از ویژگی های افراد بیشتر نمو پیدا کند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: حاکمان شرایط سختی را برای امام موسی کاظم(ع) به وجود آورده بودند و ایشان را به زندان می انداختند اما امام در برابر کینه توزی ها و عداوتهای انها صبر کردند.

 

صبر یکی از ویژگی های برجسته امام موسی کاظم(ع) است

این کارشناس حوزوی با بیان این‌که صبر یکی از ویژگی های برجسته امام موسی کاظم(ع) است اظهار کرد: ملت بزگ ایران هم در برابر فتنه ها و ستم هایی که به حجاج شده است صبر کرده‌اند.

 

حجت الاسلام عباسی بیان داشت: صبز به معنای مقاومت و پایداری است و در روایات بسیاری آمده که امام در زندان به مناجات و دعا با خداوند می‌پرداختند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه تاکید کرد: همه ما باید در راه بندگی خداوند قدم برداریم و عبادت را سر لوحه کارهای خود قرار دهیم.

 

وی با بیان این‌که امام موسی کاظم عزت نفس داشتند خاطر نشان کرد: هارون الرشید شخصی را به زندان نزد امام فرستادند و گفتند شما هر کاری دارید بگویید ما انجام می دهیم امام(ع) فرمودند من مالی ندارم که به من فایده برساند و مالی که تو داری برای بیت المال است و من درخواست کننده از دیگران آفریده نشده ام.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: رفتار امام نشان دهنده عزت نفس ایشان بود و ایشان اعتنایی به دنیا نداشتند و این عزت نفس باید در جامعه ما بیشتر شود.

 

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: انسان به خاطر مقامات دنیوی نباید خودش را کوچک کند و عزت الهی خود را حفظ کند.

 

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: مسؤولان و مدیران ما باید در زندگی، امام موسی کاظم(ع) را الگوی خود قرار دهند و در زندگی ایشان تحقیق کنند و سبک و روش زندگی ایشان را در مقابله با دوستان، خانواده و دشمنان بررسی کنند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه تاکید کرد: حوزه های علمیه ادامه دهنده راه امامان هستند و مسؤولیت بزرگی دارند طلاب و علمای ما باید در سخنرانی ها، مصاحبه ها و مناظره ها شخصیت امام معصوم را به مردم بشناسانند.

 

وی در پایان گفت: حوزه های علمیه وظیفه رسالتی را بر عهده دارند و باید تبلیغات لازم را انجام دهند و مردم هم باید مطالعه داشته باشند و با توجه به شرایط زمانی به آن عمل کنند./838/302/ب3

ارسال نظرات