۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۹۱۳۴۷
عضو مجلس خبرگان رهبری:

فرهنگ مدیریت جهادی در کشور تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم تقویت و حضور جهاد گونه در عرصه مدیریت کشوری، گفت: ما باید در این صدد باشیم که مدیریت و فرهنگ جهادی را نه تنها فراموش نکرده بلکه آن را تقویت کرده و آن را علی الدوام ادامه دهیم و در دیگر بخش ها نیز به کار گیریم.
آيت الله عالمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله حسن عالمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده رهبر معظم انقلاب در وزارت جهاد کشاورزی، امروز در نهمین همایش بزرگ فرهنگ و مدیریت جهادی در زنجان که با حضور خانواده های شهدا و پیشکسوتان عرصه جهاد و دفاع برگزار شد، با اشاره به لزوم اخذ فرهنگ از منبع اصلی آن گفت: فرهنگ را باید از منبع اصلی آن یعنی قرآن کریم أخذ کرده و به علاقه مندان واقعی آن تحویل داد.


وی در ادامه با اشاره به برگزاری 9 دوره همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در زنجان افزود: برگزاری نهمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در استان زنجان نشانگر عمق باورهای جهادگونه مدیران این استان است چرا که پا به پای مرکز، همایش های متعددی را برگزار کرده و انصافا هم برکات فراوانی نیز در این همایش ها وجود دارد و مطلوبیت و محبوبیت خوبی هم به تدریج در آن دیده می شود.


این مقام مسؤول در ادامه با اشاره تفاوت های مدیریت جهادی و مدیریت سکولار تصریح کرد: اگر فرهنگ و مدیریت با عنصر جهادی بودن سنجیده نشود، که البته منظور از آن فقط جهاد کشاورزی و جهاد سازندگی نیست بلکه منظور از آن مطالب و مباحثی است که در قرآن کریم و روایات ائمه (ع) بسیار سخن از آن به میان آمده است؛ در غیر این صورت و اگر در سرزمین اسلامی مدیریت جهادی صورت نگیرد با مدیریت های سکولار دیگر کشورها چه تفاوتی دارد؟.


آیت الله عالمی در ادامه با اشاره به طرح فرهنگ مدیریت جهادی برای اولین بار از سوی شهید مطهری گفت: اولین کسانی که سخن از مدیریت اسلامی به میان آورده اند اشخاصی مانند آیت الله مطهری بودند که بعد از ایشان برخی از چهره های شاخص دیگر آن را ادامه داده و تا اینجا رساندند و به اعتقاد بنده بهترین انشاء مدیریت جهادی، دستور امام خمینی (ره) در راستای تشکیل جهاد سازندگی بود که با حضور جوانان و علاقه مندان به نظام اسلامی شکل گرفت و تا امروز نیز برکات فراوانی از آن به وجود آمده است.


عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به لزوم تقویت و حضور جهاد گونه در عرصه مدیریت کشوری گفت: ما باید در این صدد باشیم که مدیریت و فرهنگ جهادی را نه تنها فراموش نکرده بلکه آن را تقویت نموده و آن را علی الدوام ادامه دهیم و در دیگر بخش ها نیز به کار گیریم.


وی در ادامه با اشاره برکات حضور برادر گونه در عرصه مدیریت تأکید کرد: برادری در فرهنگ دینی ما تعریف شده و از اهمیت بسیار بالا و والایی برخوردار است و اگر توجه داشته باشید در دوران دفاع مقدس نیز جهادگران همدیگر را برادر خطاب می کردند و در روایات نیز آمده است که برادر باید بازوی برادر دیگر خود باشد؛ پس باید در عرصه مدیریت جهادی نیز برادر گونه حضور یافته و کارهای خود را مکمل و کامل کننده کار دیگر برادر خود بدانیم.


نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه خاطر نشان کرد: همین کلمه برادر که ما دیگر آن را تکرار نمی کنیم و البته کسی هم به ما نگفته است که آن را ترک کنیم اما متأسفانه خودمان و خود به خود ترک کرده و دیگر همدیگر را برادر خطاب نمی کنیم، و اگر به روایات نیز رجوع کنیم می بینیم که همین یک کلمه برادر چقدر مطلوبیت و انعطاف نسبت به یکدیگر در دل ها ایجاد می کند.


وی در پایان با اشاره به خلق صحنه های بسیار عاشقانه و عارفانه در اردوهای جهادی گفت: انسان در اردوهای جهادی واقعا صحنه هایی را می دید که صحنه کار جهاد گونه و حضور فعال در عرصه مدیریت جهادی در جلوی چشمانش جلوه گر می شد که البته هم برادران و هم خواهران با کمال عفت و حفظ پاکدامنی در این عرصه ها حضور داشتند و به همین دلیل چون کار برای خدا بود، به هیچ وجه کارها روی زمین نمی ماند. /949/202/ب2

ارسال نظرات