۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۲۹۱۴۰۳
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

تولیت علمی و فکری جامعه بر عهده معلمان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، معلمان را امامان جامعه خواند و گفت: معلمی نوعی امامت است چرا که تولیت علمی و فکری جامعه را بر عهده گرفته است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه دوشنبه، ششم مهرماه، در آیین استقبال از دانشجویان و معلمان دانشگاه فرهنگیان این استان، با تسلیت حادثه اندهبار منا به محضر رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و خانواده های داغدار جانباختگان، بروز این حادثه را در نتیجه بی کفایتی و بی عرضگی سردمداران حکومت عربستان دانست و گفت: باید جهان اسلام به پا خیزد و در برابر این حکومت نامشروع خیزش کند.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه معلمان را امامان جامعه خواند و تصریح کرد: معلمی نوعی امامت است چرا که تولیت علمی و فکری جامعه را بر عهده گرفته است.

 

وی افزود: کسی که می‌خواهد امامت جامعه را بر عهده بگیرد لازمه ‌اش آن است که خودش امام باشد و این مهم با بهره ‌گیری درست از عقل و فطرت و ایجاد کردن نورانیت در درون محقق می ‌شود.

 

امام جمعه شهرکرد هجرت از دنیا، نفس، تعلقات دنیوی، شهوت و موانعی که جلوی راه انسان را می ‌گیرد را از ضرورت ‌ها و اولویت‌ های کار معلمی خواند و گفت: هجرت به معنای قرار گرفتن در مسیر تکامل و سعادت است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که معلمان به عنوان امامان جامعه باید از دیگران جلوتر باشند، مرحله بعد از هجرت را سبقت دانست و تصریح کرد: معلم باید در خداشناسی، معرفت، علم، انجام کارهای خیر، ورود به اصلاح، تهذیب، تزکیه و پشت پازدن به دنیا و نفس و شکم از دیگران جلو‌تر باشد و سبقت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عقب بودن معلم از دانش آموز در عرصه‌ های مختلف را یکی از مشکلات بزرگ فضای تعلیم و تربیت خواند و تصریح کرد: متأسفانه در فضای آموزشی و تربیتی کشور، آموزش و تربیت دانش آموزان به دست کسانی سپرده می ‌شود که خودشان در زمینه های مختلف حتی در عرصه علمی عقب ‌تر هستند و دانش آموز از معلم جلوتر است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که انتظارات از دانشگاه فرهنگیان بسیار بالا است، گفت: رهبر معظم انقلاب به شما دانشجویان دانشگاه فرهنگیان امید بسیار بسته چرا که پرورش، تربیت و آموزش نسل آینده بر عهده شما است./9457/202/ب2

ارسال نظرات