۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۹۱۶۶۹
امام جمعه کوهرنگ:

خون ریخته شده قربانیان حادثه منا بدون جواب نمی ماند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ با تأکید بر این که دفاع مقدس برای همیشه باقی خواهد بود و پایانی در آن وجود ندارد، گفت: استقامت و ایستادگی از ویژگی های ارزنده مسلمانان است که ایران اسلامی به سبب چنین افتخاراتی در مقابل حربه ‌ها و تلاش ‌های دشمنان با قدرت بر پای خود ایستاده است.
امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، شامگاه سه شنبه، هفتم مهرماه، در یادواره شهدای روستای میهه از توابع شهرستان کوهرنگ، با تسلیت حادثه دلخراش و باورنکردنی حادثه منا که منجر به کشته شدن بسیاری از مسلمانان خصوصا مردم عزیز کشورمان شد، اظهار داشت: مراسم حج امسال با حج سال های گذشته تفاوت زیادی داشت که در اثر بی کفایتی رژیم آل سعود،خون حجاج بیت الله الحرام در حرم امن الهی بر زمین ریخته شد و این به هیچ عنوانپذیرفتنی نیست.

 

وی با انتقاد از بی تفاوتی عربستان سعودی نسبت به حادثه منا ادامه داد: حادثه منا بهوضوح بی کفایتی رژیم آل سعود را به همگان نشان داد و این که در چنین شرایطی نیز حکام عربستان به جایعذرخواهی از جهان اسلام و خانواده های قربانیان به دنبال فرافکنی هستند، جای تأسف دارد.

 

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به این که سردمداران حکومت سعودی نه تنها خادم الحرمین نیستند بلکه خائن الحرمین لقبی است که از این پس به آن ها نسبت داده می شود و به حق هم زیبنده این حکام خبیث و حیوان صفت است، اظهار داشت: امیدواریم بروز چنین حوادث ناگواری سبب بیداری جهان اسلام شود و خیزش مسلمانان را در بر داشته باشد.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که خون ریخته شده قربانیان حادثه منا بدون جواب نمی ماند، تصریح کرد: به یقین مرگ آل سعود نزدیک است و بروز چنین حوادثی از ترس و خوی استکباری آن ها نشأت می گیرد.

 

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه به تشریح نقش شهدا و دوران دفاع مقدس در شکل گیری انقلاب اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: شهدا برای انجام تکلیفی خطیر که همان اطاعت از امر رهبرشان امامخمینی(ره) و دفاع از اسلام و انقلاب بود راهی میدان سخت نبرد با دشمنان تا بن دندانمسلح شدند و به حق هم در این راه خوب ایفای نقش کردند.

 

وی با بیان این که شهدا یک قانون اساسی دارند و آن هم وصیت نامه هایشان است، افزود: شهدا بارها در وصیت نامه هایشان تکرار کرده اند ولایت، ولایت، ولایت، حجاب و نماز وامروز ما مؤظف و مکلف به اجرای این پیام های عمیق و معنادار شهدا در راه حفظ اسلامو انقلاب هستیم.


امام جمعه کوهرنگ با تأکید بر این که دفاع مقدس برای همیشه باقی خواهد بود و پایانی در آن وجود ندارد، بیان داشت: استقامت و ایستادگی از ویژگی های ارزنده مسلمانان است که ایران اسلامی به سبب چنین افتخاراتی در مقابل حربه ‌ها و تلاش ‌های دشمنان با قدرت بر پای خود ایستاده است.

 

این مقام مسؤول افزود: اگر دفاع مقدس نبود این افتخارات و سربلندی ‌ها برای ما حاصل نمی شد که همه این امور به برکت دلاورمردی و رشادت های رزمندگان در نبرد حق علیه باطل است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ با بیان این که ابعاد و دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه تبیین شود، ادامه داد: برای پاسداری از ارزش های والای انقلاب اسلامی ضروری بوده تا حماسه آفرینی ها و دلاورمردی رزمندگان به نسل جوان جامعه منعکس شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به این که دشمنان با استفاده از تمام ابزارهای خود در میدان جنگ نرم علیه نسل جوان ما به میدان آمده اند، خاطرنشان کرد: بصیرت افزایی و ترویج آگاهی می تواند نقش مؤثری در از بین بردن اهداف شوم دشمنان داشته باشد.

 

امام جمعه کوهرنگ در پایان، گفت: بازگو کردن خاطرات هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه ضروری بوده که باید در این راستا اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد./9457/202/ب1

ارسال نظرات