۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۹۳۰۹۷
استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد مطرح کرد؛

ضرورت پاسخ گویی به شبهه افکنی‌های دشمنان اسلام

خبرگزاری رسا ـ استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با اشاره به این که شبهه افکنی در اعتقادات مسلمانان، حربه دشمنان اسلام است، گفت: طلاب، سفیران هدایت و مبلغان دین هستند؛ از این رو باید پاسخ گوی شبهاتی باشند که دشمن مطرح می کنند.
ضرورت پاسخ گویی به شبهه افکنی‌های دشمنان اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم حیدری استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های تفسیر زیارت جامعه کبیره که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد برگزار شد، با اشاره به فراز « و آتَیْتُمُ الزَّکَاةَ، سلام بر شما اهل بیتی که زکات را ادا نمودید.»، افزود: زکات فقط شامل مال نمی شود؛ بلکه هر چیزی زکات دارد.

 

وی افزود: زکات شجاعت، جهاد در راه خداوند متعال است، زکات عقل، تحمل جاهلان است، زکات علم، آموختن به دیگران و تلاش برای به کار بستن آن یعنی عمل است و زکات چشم نیز نگاه نکردن به نامحرم است.

 

حیدری ابراز کرد: چند گروه در سایه الهی قرار دارند گروهی که مخفیانه انفاق می کنند، افرادی که به مسجد دلبستگی دارند، دو نفر که برای رضای خداوند با یکدیگر نشست و برخاست می کنند، شخصی که به یاد خداوند متعال می افتد و اشک از جشمان او جاری می شود و فردی که از سوی فرد صاحب جمال و ثروتمندی به گناه فرا خوانده شود و خود را حفظ کند.

 

این کارشناس مسائل خانواده گفت: در روایت آمده است که اعمال مستحبی را مخفیانه انجام دهید و اعمال واجب را علنی انجام دهید تا دیگران تشویق شوند.

 

شبهه افکنی در اعتقادات مسلمانان، حربه دشمنان اسلام است

وی با اشاره به آیه «إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاَةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ.»، ابراز کرد: در منابع اهل سنت فراوان آمده است که این آیه شریف در شأن حضرت علی(ع) است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در زمان حضرت علی(ع) مردم در فقر و تنگدستی به سر می بردند، ایشان زندگی زاهدانه ای داشتند.

 

حیدری به وظایف امت اسلامی در برابر نقشه های دشمن اشاره و ابراز کرد: طلاب، سفیران هدایت و مبلغان دین هستند، وظیفه پاسخ گویی به حربه های دشمنان، وظیفه تک تک ما است؛ بنابراین ما باید پاسخ گوی شبهاتی باشیم که دشمن مطرح می کند.

 

این کارشناس مسائل خانواده به آیاتی که بحث ولایت حضرت علی(ع) را مطرح می کند، اشاره کرد و گفت: آیه 55 سوره مائده به ولایت و امامت حضرت علی(ع) اشاره می کند، واژه ولی در این آیه شریفه به معنای سرپرست و امام است.

 

وی ابراز کرد: حضرت علی(ع) خلیفه بلافصل بعد از پیامبر اکرم(ص) بودند. واژه ولی، معنای جامع دارد و دارای دو مصداق است؛ کسی که ولایت بالفعل دارد و کسی که ولایت بالفعل دارد و در آیه 55 سوره مائده مراد ولایت بالقوه است که اشاره به ولایت حضرت علی(ع) بعد از پیامبر(ص) دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به شبهاتی که دشمنان بر علیه، ائمه اطهار(ع) وارد می کنند، اشاره کرد و گفت: در شبهه حق و باطل را با یکدیگر مخلوط می کنند و به جامعه ارائه می دهند./1309/202/ب3

ارسال نظرات