۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۹۳۱۹۹
استاد حوزه و دانشگاه:

تخطی از قانون به صلاح هیچ نهاد، فرد یا گروهی نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر لزوم پایبندی تمام اقشار و گروه‌های اجتماعی به قانون، گفت: قانون، به منزله ضامن و حافظ امور اجرایی کشور است و از همین جهت تخطی از آن به صلاح هیچ نهاد، فرد یا گروهی نیست.
دين و سياست
حجت الاسلام ولی الله صادقی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ایجاد احزاب و گروه های سیاسی را اقدامی در راستای ابراز عقاید افراد به صورت نظام مند و قانونی دانست و اظهار کرد: تشکیل احزاب سیاسی در چهارچوب قانون، به افراد این امکان را می دهد که هرگونه نظر یا سخنی که مدّ نظر دارند را در فضای سیاسی کشور مطرح و پیگیری کنند.
 
وی صدور فرمان تک حزبی در زمان حکومت پهلوی را از نمونه ها بارز دیکتاتوری سیاسی دانست و تصریح کرد: تشکیل حزب رستاخیز به معنای ابطال مجوز فعالیت سایر احزاب سیاسی در کشور بود و این اقدام تا جایی پیش رفت که شاه، رسماً به مقابله با سایر احزاب پرداخت.
 
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: وقوع انقلاب اسلامی به معنای ایجاد هویت جدیدی برای احزاب سیاسی بود، به این معنا که حفظ شعائر دینی و رعایت حرمت مذهب در کنار لزوم حفظ استقلال ملی از سوی احزاب مورد تأکید قرار گرفت و این در حالی بود که، آزادی بیان در چهارچوب قانون نیز برای احزاب حفظ شد.
 
حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم پایبندی افراد به فرهنگ فعالیت در احزاب و گروه های سیاسی گفت: جنجال آفرینی و غوغا سالاری در فضای سیاسی و مطبوعاتی بنا به دستاویز تشکیل یک حزب، نه تنها به صلاح کشور و انقلاب نیست، بلکه با دستورات رهبر معظم انقلاب نیز منافات دارد.
 
وی هوشیاری، تحلیل صحیح جریانات سیاسی و استفاده مدام از ابزارهای رسانه ای انتقال اخبار را از جمله ضروری ترین نیازهای احزاب سیاسی برشمرد و تأکید کرد: یکی از نیازهای اساسی احزاب سیاسی، استفاده از نظرات کارشناسان متعهد و پایبند به اصول اسلام، انقلاب، لایتمدار است، زیرا اینگونه افراد مسائل سیاسی را با رعایت تمام جوانب و ارزش ها بررسی و تحلیل کرده و نظرات جامعی ارائه می کنند.
 
استاد حوزه و دانشگاه همچنین ولایتمداری را مهم‌ترین رکن فعالیت در فضای سیاسی برشمرد و عنوان کرد: ولی فقیه رکن اساسی قانون اساسی کشور است که تبعیت از آن از نظر قانون و شرع مقدس اسلام لازم و واجب است.
 
حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود، گسترش فضای رسانه ای را یکی از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت ایجاد شده در راستای تنویر افکار عمومی در مواقع لازم و تقویت جایگاه قانون در جامعه اقدام شود.
 
وی در پایان، با تأکید بر لزوم پایبندی تمام اقشار و رگوه های اجتماع به قانون گفت: قانون، به منزله ضامن و حافظ امور اجرایی کشور است و از همین جهت تخطی از آن به صلاح هیچ نهاد، غرد یا گروهی نیست./868/302/ب3
ارسال نظرات