۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۹۳۲۸۳
با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند؛

طرح «مهر تحصیلی» اداره اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی اجرا شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: طرح مهر تحصیلی اداره اوقاف و امور خیریه با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند این استان از محل موقوفات با نیات مرتبط اجرا شد.
طرح مهر تحصيلي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  از اجرای طرح مهر تحصیلی در راستای کمک به دانش آموزان نیازمند استان خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای مهر ماه امسال و از محل موقوفات مرتبط آغاز شده که در قالب آن از محل درآمد موقوفات برای دانش آموزان نیازمند لوازم التحریر، کیف و پوشاک مورد نیاز برای تحصیل تأمین می شود.

 

وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف و افزایش ثبت موقوفات در زمینه نشر علم، دانش اندوزی و کمک به دانش آموزان نیازمند جامعه، اظهار کرد: یکی از نیازهای فعلی جامعه، مسأله آموزش و کمبودهای موجود در این زمینه بوده که می بایست واقفان با توجه به این مشکل، نسبت به ثبت وقف برای رفع آن اقدام کنند.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان اینکه همه می بایست یاوران وقف باشیم، خاطرنشان کرد: وقف دانش آموزی برای ارتقای تحصیل و رفع نیازهای دانش آموزان مستمند از بهترین نوع موقوفات بوده و می بایست توجه به آن در استان و کشور افزایش یابد.

 

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی با دارا بودن چهار هزار و 964 موقوفه با 9 هزار و 794 رقبه، تنها یک موقوفه در زمینه تحصیل دانش آموزان بی بضاعت به ثبت رسیده است، تصریح کرد: با توجه به محروم بودن استان و نیازهای موجود در این بخش، ضروری است تا توجه به وقف تحصیلی در استان افزایش یابد.

 

حجت الاسلام سهرابی با یادآوری نقش رسانه ها و روحانیت در فرهنگ سازی برای این موضوع، افزود: روحانیان و مبلغان باید با استفاده از ظرفیت منابر مجالس و محافل مذهبی نسبت به فرهنگ سازی وقف و هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه از جمله مشکلات آموزشی اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی آماده است تا با همکاری و مشارکت اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش و خیران استان در راستای ترویج انجام وقف با نیات نیازمندی های روز جامعه به ویژه وقف آموزشی و تحصیلی و ایجاد وقف های مشارکتی اقدام کند تا از این طریق بتواند شمار بیشتری از دانش آموزان محروم استان را تحت پوشش طرح مهر تحصیلی اوقاف قرار دهد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه در طرح مهر تحصیلی سال جاری بسته های کمک تحصیلی با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام نهاد کمیته امداد، در این استان بیش از هفت هزار دانش آموز و افزون بر هزار و 500 دانشجوی محروم تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند که رفع نیازهای و کمبودهای آنها نیازمند مشارکت بیشتر خیران و واقفان است.

 

عباس اهرابی اصیلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان شمالی، نیز در گفت و گویی با قدردانی از ورود نهاد اوقاف و امور خیریه به موضوع تحصیل دانش آموزان نیازمند، تصریح کرد: وقف تحصیلی یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز است.

 

وی اضافه کرد: در این راستا اولویت نخست کمیته امداد استعدادیابی و شکوفایی تحصیلی دانش آموزان نیازمند تحت حمایت است تا از این طریق فرصت ارتقای تحصیلی و کسب موفقیت های ویژه برای دانش آموزان محروم استان نیز حاصل شود.

 

اهرابی اصیلی با یادآوری اینکه بیش از هفت هزار دانش آموز نیازمند تحت پوشش نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی هستند، افزود: از ابتدای مهرماه تاکنون برای چهار هزار دانش آموز محروم این استان با مشارکت خیران کیف و لوازم التحریر تهیه و در اختیار آنها گذاشته شده است.

 

وی ادامه داد: البته هنوز دانش آموزان نیازمند خراسان شمالی به بیش از 30 هزار قلم کالای دیگر شامل کیف، کفش، لباس و لوازم التحریر نیاز دارند که در این زمینه نیازمند مشارکت بیشتر خیران و واقفان هستیم.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور با افزون بر 918 هزار نفر جمعیت، در سال تحصیلی جاری 164 هزار دانش آموز دارد که زیر نظر 14 هزار فرهنگی در بیش از دو هزار آموزشگاه با هشت هزار و 100 کلاس تحصیل می کنند./9314/303/ب3

ارسال نظرات