۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۲۹۴۰۶۶
رییس سابق سازمان بازرسی کشور:

تا زمانی که به دین و اعتقادات پایبندیم آمریکا دست از دشمنی برنخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نیازی در نشست بصیرتی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: در مذاکرات اهل بیت(ع) معامله‏ای انجام نمی‏شد؛ امروزه مذاکرات بدون معامله معنی ندارد.
حجت الاسلام محمد نيازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد نیازی، رییس سابق سازمان بازرسی کشور امشب در نشست بصیرتی که در مسجد امام علی‏(ع) قم برگزار شد با اشاره به شیوه‏های تشخیص حق گفت: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می‏فرمایند، پرچم حاکمیت حق را افرادی می‏توانند حمل کنند که دارای علم، بصیرت و استقامت باشند و موضع حق را بشناسند.

 

حجت الاسلام نیازی مهم‏ترین مسأله روز کشور را مذاکره با آمریکا عنوان کرد و تصریح کرد: برخی به جای شناخت حق و پیروی از آن، به دنبال افراد و اشخاص راه می‏افتند و در موضع حق پایدار نیستند؛ اگر می‏خواهیم موضع درست، درباره مذاکرات هسته‏ای و برجام را گم نکنیم، باید حق و شاخص را پیدا کنیم.

 

وی رهبر معظم انقلاب را حجت و ملاک تشخیص در مسائل جامعه دانست و اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران، جامعه و ملت پشتیبان ولایت فقیه هستند؛ امام خمینی(ره) به همین دلیل بود که فرمودند، ملت ما از ملت رسول الله(ص) بهتر است؛ در مسائل کشور، به دنبال کسی جز ولایت رفتن اشتباه است.

 

رییس سابق سازمان بازرسی کشور با اشاره به سخنرانی‏های رهبر معظم انقلاب در سال جاری ابراز کرد: برخی واژه‏ها در سخنان رهبر معظم انقلاب بیشتر تکرار شده است که شامل دشمن، نفوذ و تحریف می‏شوند؛ واژه تحریف در 14 خرداد و در پی جریانی که به دنبال تحریف خط امام بودند عنوان شد.

 

وی به جمله رهبر معظم انقلاب با عنوان مذاکره با آمریکا ممنوع است اشاره کرد و گفت: مذاکره با آمریکا مضر بوده و هیچ منفعتی ندارد؛ آمریکا مذاکرات را به مسائل مختلف ربط می‏دهد و تا زمانی که دین و اعتقادات ما پا برجا باشد، دست از دشمنی با ایران بر نمی‏دارد.

 

حجت الاسلام نیازی درباره اشاره رهبری به متفاوت بودن مذاکرات اهل بیت(ع) و مذاکرات این دوره اظهار داشت: معنای واقعی مذاکرات امروزی، معامله است؛ مذاکره امام حسین(ع) با عمر بن سعد و امام علی(ع) با طلحه و زبیر، مذاکره انتقادی بود؛ در مذاکرات انتقادی به طرف مقابل گفته می‏شود که چرا چنین راهی را در پیش گرفته و باید راهش را تغییر دهد؛ در این نوع مذاکرات، معامله‏ای انجام نمی‏شود.

 

وی درباره دست دادن وزیر خارجه ایران با رییس جمهور آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد: در آیه یکم سوره مبارکه ممتحنه آمده است، دشمنان خدا و خود را دوستان خود مگیرید؛ رهبر معظم انقلاب تأکید کردند، مذاکره با آمریکا ممنوع است؛ امام خمینی(ره) نیز فرمودند، آمریکا شیطان بزرگ است؛ مسؤولان و مدیران جمهوری اسلامی ایران، باید مراقب ترفندهای رسانه‏ای باشند.

 

رییس سابق سازمان بازرسی کشور درباره چرایی استقبال آمریکا از مذاکره با ایران ابراز کرد: آمریکا از دیر باز با تمام توان به دشمنی با ایران پرداخته و حتی یک لحظه فکر براندای ایران، از سر این کشور خارج نشده است؛ آمریکا در این مذاکرات قصد دارد به دنیا القا کند که کشورهای جهان، هر قدر هم که انقلابی و استوار باشند، در آخر باید با او مذاکره کنند و این هدف سوء را از شیوه رسانه‏ای انجام می‏دهد.

 

وی به تشریح این ترفند رسانه‏ای غرب پرداخت و توضیح داد: زمانی که رسانه‏های غربی، اخبار درگیری‏ها در سوریه، یمن، فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی پخش می‏کنند و بعد از آن به موضوع مذاکرات هسته‏ای و کنارهم نشستن طرف‏های ایرانی و آمریکایی می‏پردازند، نوعی تفکر با این عنوان که ایران ضد آمریکا نیست، به مخاطبان القا می‏کنند.

 

حجت الاسلام نیازی در بخش پایانی به هشدار رهبر معظم انقلاب به عربستان درباره بی‏احترامی به حجاج ایرانی اشاره کرد و گفت: بعد از حادثه منا، برخی مسؤولان برای پیگیری حادثه قصد رفتن به عربستان را داشتند که از طرف عربستان این اجازه داده نشد؛ هشدار رهبر معظم انقلاب بود که عزت و اقتدار را به پاسپورت‏های ایرانی برگرداند./840/پ201/ج

 

ارسال نظرات