۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۲۹۴۵۴۸
در حرم حضرت معصومه؛

عصر شعر غدیر تا محرم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ عصر شعر آیینی غدیر تا محرم شامگاه امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور شاعران آیینی شهر قم برگزار شد.
شعر عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه ماه محرم عصر شعر غدیر تا محرم با حضور شاعران آیینی شهر قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

 

در این مراسم عده‌ای از شاعران آیینی قم اشعار خود را در قالب‌های رباعی و غزل، مثنوی در موضوعات غدیر، محرم و فاجعه منا برای زائران و مجاوران آستان حضرت فاطمه معصومه(س) خواندند.

 

هدف از برگزاری این عصر شعر، گسترش نمادهای مذهبی و فرهنگ غدیر و عاشورا و ارتباط این دو با یکدیگر از طریق هنر شعر در میان قشرهای مختلف مردم است.

 

با توجه به تأکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب بر گسترش نمادها و فرهنگ مذهبی در قالب شعر؛ این عصر شعر تا حد زیادی توانست در آشنایی مردم با شعر آیینی و انس و الفت آن‌ها با شعر آیینی مؤثر واقع شود.

 

همچنین با توجه به اینکه در جامعه امروز نگرش مردم نسبت به هنرهایی مانند شعر تغییر کرده برگزاری مراسمی مانند این مراسم می‌تواند در جذب نسل جوان به هنر شعر به ویژه شعر آیینی نقش مؤثری داشته باشد.

 

لازم به ذکر است، این مراسم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و آستان حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد./968/پ202/ف

 

ارسال نظرات