۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۹۴۶۴۱
کارشناس مسائل مذهبی:

انقلاب اخلاقی برترین عامل قیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه انقلاب امام حسین(ع) یک انقلاب اخلاقی بود، گفت: انقلاب اخلاقی برترین عامل قیام عاشورا است.
فيض آبادي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فیض آبادی کارشناس مذهبی در نشست غدیر تا عاشورا که در فرهنگسرای اشراق برگزار شد با اشاره به پرشور شدن عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) افزود: مشاهدات ما این را ثابت می کند که باتوجه به اینکه هرسال شاهد آن هستیم که عزاداری امام حسین هر سال پرشور تر برگزار می شود نشان دهنده این مبنا است که انقلاب حسین یک انقلاب اخلاقی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب امام حسین یک انقلاب اخلاقی بود افزود: در سخنان بزرگان تاریخ معاصر این مسأله مشهود است؛ بعنوان مثال رهبر بزرگ هندوستان مردم هندوستان را برای به ثمر رساندن انقلاب هندوستان تشویق کرد و گفت ای مردم اگر می خواهید از زیر استعمار که بر هندوستان وارد شده است فارغ آیید بایستی به قیام مسلمان ها مراجعه کنید و از انقلاب حسین (ع) الگو بگیرید.

 

این کارشناس مذهبی با مطرح کردن این پرسش که چه شد قیام حسین(ع) یک انقلاب ماندگار شد افزود: عوامل مختلفی ممکن است هر کسی بشمارد ولی آن چیزی که هر انقلابی را همانند انقلاب امام حسین(ع) را در دنیا الگو می کند ویژگی اخلاقی بودن انقلاب حسین است.

 

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم خداوند متعال فلسفه رسولان الهی را به چه عنوانی معرفی می کند، گفت: خداوند فرمود مردم را به خود پرستی و مال و شهوت پرستی دعوت نکنید مردم را به اصلاح خویش دعوت کنید، رسولان الهی دوست داشتند جامعه از مفاسد اخلاقی پاک شود آن چیزی که ضرورت جامعه اسلامی قلمداد می شود اصلاح و قیام اخلاقی است.

 

انقلاب اخلاقی یکی از عواملی بود که انقلاب امام حسین (ع) را جاودانه کرد

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) یک قیام اخلاقی است زیرا فلسفه قیام اباعبدالله دوست داشتن خوبی ها و تنفر از بدی ها بود، انقلاب اخلاقی امام حسین(ع) یکی از عواملی بود که انقلاب را جاودانه کرد چرا که امام حسین (ع) نمی توانست زیر بار ذلت برود.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) بر خدا توکل داشت افزود: امام حسین(ع) زمانی که از مدینه به کربلا رفتند محمد حنفیه مقابل ایشان قرار گرفتند و گفتند بهتر است شما قیام نکنید، امام حسین (ع) به محمد حنفیه گفت: امام حسین (ع) آیه از قرآن را تلاوت کردند و گفتند من بر خدای خودم توکل کردم و بر او مطمئن هستم، عنصر توکل سومین عنصری است که در قیام اباعبدالله جلوه می کند و هر شخصی آزاده ای که به قیام و شخصیت ایشان مراجعه می کند دوست دارد از انقلاب ایشان الگو بگیرد./817/203/ب3

ارسال نظرات