۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۹۴۷۳۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امر به معروف و نهی از منکر در تمام سطوح جامعه احیا شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است، افزود: باید این فریضه الهی در تمامی سطوح جامعه احیا شود.
حجت الاسلام يعقوبي - همايش امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در همایش مشترک ستادهای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی، با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تصویب و ابلاغ این قانون تکلیف آمران به معروف و ناهیان از منکر را مشخص کرده و سبب شد تا فعالیت ها در این زمینه روشن تر شود.

 

وی با اشاره به اینکه مردم در برخورد با قانون به سه شیوه عمل می کنند، اضافه کرد: برخی افراد قانون پذیر، شماری قانون ستیز و عده ای نیز قانون گرا هستند که باید در جامعه افراد قانون گرا تشویق شوند که این خود یک نوع امر به معروف و نهی از منکر محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی نیز هست، تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر می بایست خود قانون گرا باشند و قانون گرایان دیگر را نیز تشویق کرده تا در این مسیر حرکت کنند.

 

وی اضافه کرد: همچنین این افراد می بایست با قانون ستیزان نیز رفتار آگاهی بخش داشته باشند تا آنها ابتدا قانون پذیر شده و در مرحله بعد قانون گرا شوند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است، افزود: باید این فریضه الهی در تمامی سطوح جامعه احیا شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، اضافه کرد: قرآن، نماز، دعا و استغفار از محبوب های امام حسین(ع) بودند اما این امام همام امر به معروف و نهی از منکر را در نزد خود محبوب تر دانسته که این موضوع نشان دهنده جایگاه والای این فریضه الهی در جامعه اسلامی است.

 

سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این همایش، با تأکید بر اینکه می بایست امر به معروف و نهی از منکر در بین اقشار مختلف مردم زنده شود، افزود: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شده و در این قانون نیز با روشن گری در این زمینه، حدود، حمایت های قضایی، وظایف دستگاه ها و استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج در این راستا مشخص شده است.

 

وی با تسلیت به مناسبت شهادت سردار همدانی، اضافه کرد: این شهید بزرگوار در راستای یک معروف بزرگ که همان حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود، جان خود را تقدیم کرد.

 

سردار مرتضوی با یادآوری اینکه به فرموده امام راحل حفاظت از جمهوری اسلامی اوجب واجبات است، خاطرنشان کرد: وقتی قرار است این نظام و انقلاب از شر استکبار در امان باشد باید تا جایی که انقلاب اسلامی توسعه یافته، از آن دفاع کرده و در راه حراست از آن جان خود را فدا کنیم.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز زنده ماندن نظام مقدس اسلامی را در گرو اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دانسته اند، افزود: اگر می خواهیم وحدت و خدمت در تمام جامعه متجلی شود می بایست امر به معروف و نهی از منکر از سوی همه افراد اجرا شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات