۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۲۹۵۰۸۳
حجت الاسلام آقاتهرانی:

دولت باید در زمینه برجام پای همه چیز بایستد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مدیران به مردم قول دادند و دولت باید در خصوص برجام پای همه چیز بایستد تا گام به گام حرکت کنیم که اگر غیر این باشد ما را فریب دادند.
آقاتهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم استقبال از ماه محرم که در حسینیه آل طاها آمل برگزار شد با بیان این که به دنیا آمدیم و چاره ای نداریم به سوی کمال حرکت کنیم، گفت: اگر انسان به سمت خودسازی برود در برزخ راه او همواره است و به سرعت عبور می کند.


استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: در هر موقعیتی انسان می تواند به تعالی دست پیدا کند و افرادی که حواسشان است چه کاری می کنند در آن دنیا مسیر را به سرعت عبور کرده و مشکلی ندارند.


وی با بیان این که امکان دارد فردی همسر پیامبر باشد و به جهنم رود و اگر انسان نخواهد نمی شود کاری برای او انجام داد و شرایط اثرگذاری لازم را ندارد، افزود: قدرت، سلطنت، زیبایی و اموال انسان را جهنمی نمی کند و خود ما هستیم که در مسیر انحراف گام برداشته و به سوی جهنم می رویم.


نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این که قدرت فکر فردی مانند حر را در یک ثانیه متحول می کند و نباید تفکر را دست کم بگیریم، خاطرنشان کرد: خودشناسی یکی از امور مهمی است که سبب می شود خودمان را ارزان نفروشیم و به مقام گرانقدری دست پیدا کنیم.


حجت الاسلام آقاتهرانی ادامه داد: انسان ارزش بسیاری دارد که ضروری است خود را شناخته و کم فروشی نکنیم و انسانی که به دنبال ریا و اعمال نادرست می رود به جایگاه اصلی خود توجهی نکرده است.


وی با بیان این که خداوند متعال در روز قیامت ما را با بهترین انسان ها مقایسه می کند، گفت: انسان در امور دنیوی خود را با فقیرترین انسان ها و در امور معنوی با عالی ترین افراد مقایسه کند که اگر قدر خود را بدانیم به مقام والایی می رسیم.


استاد اخلاق حوزه علمیه با تاکید بر این که ماه محرم فرصت ارزشمند تعالی معنوی و خودشناسی است، بیان داشت: این ماه ارزشمند فرصت شایسته ای است تا خود را بالا ببریم و قطره اشکی که برای سرور و سالار شهیدان ریخته می شود اجر و ثواب بسیاری برای انسان دارد.


نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: انسان دارای حق انتخاب و اختیار است که او را به جایگاه بالاتر از ملائکه می رساند و ضروری است بدانیم با دستان خالی به سرای آخرت می رویم که همین اعمال صالح و نیکو زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان می شود.


حجت الاسلام آقاتهرانی با بیان این که انسان به راحتی به مقام والا نمی رسد و ضرورت دارد خون دل های بسیاری خورده شود، گفت: افرادی که مجاهده در راه خدا می کنند به سمت راه های شایسته هدایت می شوند که ماه محرم فرصت خوبی برای خودشناسی و برنامه ریزی در این امر است.


وی افزود: امام حسین(ع) الگوی خوبی برای همه است که باید از سیره نورانی این امام همام بهره گیری کرده و در خصوص سرور و سالار شهیدان مطالعه داشته باشیم تا بتوانیم به درستی ایشان را بشناسیم.


استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: به ما گفتند غنی سازی را متوقف کنید تا تحریم ها متوقف شود و مجلس امروز برجام را قبول کرد و آمریکا باید تحریم ها را برگرداند که اگر به تعهدات خود عمل نکند پاسخ فراموش نشدنی به آن ها می دهیم.


نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مدیران به مردم قول دادند و دولت باید در خصوص برجام پای همه چیز بایستد تا گام به گام حرکت کنیم که اگر غیر این باشد ما را فریب دادند.


حجت الاسلام آقاتهرانی خاطرنشان کرد: در خودسازی هم انسان باید متوجه باشد عمر به سرعت در حال گذر است و چه چیزی از این دنیا نصیب او می شود که باید از فرصت ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم./1314/پ202/ش

ارسال نظرات