۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۲۹۵۵۷۸
آیت الله شبستری:

دشمن از اندیشه عاشورائی واهمه دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمن از اندیشه عاشوائی واهمه دارد و از گسترش آن می هراسد، گفت: تشیع لندنی برای متوقف کردن گسترش اندیشه عاشورائی است.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شامگاه امروز در همایش پیرغلامان و مداحان حسینی آذربایجان، با اشاره به جایگاه مدح و بیان شعر در فضیلت اهل بیت(ع)، اظهار داشت: خداوند متعال برای مداح و شاعر اهل بیت(ع) قصری در بهشت مهیا می کند.

 

وی با بیان روایتی از نبی مکرم اسلام در اهمیت مدح و بیان فضائل اهل بیت(ع)، ابراز داشت: جهاد تنها مختص به جهاد با جان نیست، بلکه با زبان نیز می توان جهاد کرد، مومن هم توسط زبانش و هم به توسط جان و مالش جهاد می کند.

 

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اثری گذاری شعر در انتقال مفاهیم و مطالب ارزشی، تصریح کرد: گاهی تأثیر یک شعر در بیان مطلبی و طرح یک مسأله ارزشی بسیار عمیق تر از قالب های دیگر است، اهمیت بیان مدح و فضائل اهل بیت و عظمت مقام آن ها از این رهگذر است.

 

وی دقت و صحت محتوای اشعار و سخنرانی ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: بیان عظمت و عزت اهل بیت(ع) مسأله‌ای است که در مدح و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) باید مورد توجه باشد، مبادا شعری و یا سخنرانی و مداحی شخصی در جهت مذلت اهل بیت(ع) قرار گیرد.

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: نه تنها در مداحی و اشعار خود به فضائل اهل بیت(ع) تکیه کند، بلکه برای ترویج ارزش های دینی و احکام و مفاهیم اسلامی نیز از ابزار شعر استفاده کنید، در مسائلی چون، حجاب، عفاف، تقوا و پرهیزکاری و از همه بالاتر ولایت مداری در اشعار بیان کنید.

 

وی درس عاشورا را درس آزادگی، عزت و جلالت دانست و خاطرنشان کرد: شعار هیهات منا الذله» چراغ راه تفکر شیعی و حسینی است، مداحان و شاعران اهل بیت(ع) با بیان اشعار مذلت بار و ذلیلانه از مسیر عزت دور نشوند، حسین(ع) در روز عاشورا در اوج عزت، عظمت و اقتدار و با ایمان به خدا به شهادت رسید.

 

وی تشیع لندنی را خطری دانست که دشمن برای تضعیف جریان تشیع حقیقی طرح ریزی کرده است و ابراز داشت: تشیع لندنی ابزار دست استکبار در تحریف واقعه عاشورا و شیوه های عزاداری ابا عبدالله(ع) است، دشمن از اندیشه عاشورائی واهمه دارد و تلاش دارد عزای حسین(ع) را به یک جریان فردی و بی محتوا مبدل کند.

 

گفتنی است، در پایان این همایش از 14 پیرغلامان حسینی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و 25 هیأت عزاداری سطح شهر تبریز با حضور آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تجلیل و قدردانی  به عمل آمد./854/202/ب1

ارسال نظرات