۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۹۵۶۳۷

همایش شیرخوارگان حسینی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دومین روز و نخستین جمعه ماه محرم که به‌ عنوان روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) نامگذاری شده است، آیین معنوی شیرخوارگان حسینی در مصلای تبریز برگزار شد.
مراسم شيرخوارگان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی، صبح امروز جمعه همزمان با دومین روز از ماه محرم الحرام، با حضور مادران و نوازادان محب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

 


این مراسم که با حضور مادران مشکی‌پوش عزادار حسینی و شیرخوارگان سبزپوش به یاد مظلومیت طفل شش ماهه امام حسین(ع)، حضرت علی‌اصغر(ع) همراه بود، با مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و نجوای عاشقانه دوستداران مکتب سیدالشهدا(ع) پیگیری شد.

 


این همایش که هر ساله با هدف تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی‌اصغر(ع) و اظهار مظلومیت شیرخواره امام حسین(ع) در فضایی معنوی همراه با مراسم نوحه‌خوانی و عزاداری برگزار می شود، امسال برای سیزدهمین سال متوالی در محل مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

 


بنابر این گزارش، همایش شیرخوارگان حسینی از سال 82 در سطح استان آذربایجان شرقی و کلانشهر تبریز آغاز و امسال سیزدهمین سال برگزاری این همایش بود. سیزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در سه هزار و 500 مکان در داخل و خارج از کشور با محوریت انزجار از کودک کشی آل سعود برگزار شد.

 


همچنین کشورهای عراق، لبنان، بحرین، کویت، قطر، عمان، ترکیه، عربستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، افغانستان، پاکستان، افغانستان، کشمیر، هند، روسیه، بنگلادش، یمن، آمریکا ،شیلی ،آرژانتین، کوبا، هلند، استرالیا، مالزی و اندونزی از جمله مناطقی هستند که همایش شیرخوارگان حسینی در آن ها برگزار می شود.

 


بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم از برگزاری همایش لبیک یا حسین، همزمان با آغاز ماه محرم در این استان خبر داد و اظهار داشت: این همایش در قالب طرح بصیرت عاشورایی، همزمان با سراسر کشور از 1 تا 13 محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

 


وی هدف از این همایش را تبیین واقعه کربلا و استفاده از ظرفیت معنوی امامزادگان دانست و گفت: برپایی خیمه‌های معرفت، محفل انس با قرآن، همایش احلی من‌العسل، همایش شیرخوارگان حسینی و همایش رهروان زینبی از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل برای ماه محرم خواهد بود.

 


حجت‌الاسلام مشهوری، هدف از برگزاری برنامه‌های مناسبتی در امامزادگان را، تبیین ابعاد مکتب سرخ عاشورا و عمق بخشیدن به باورهای اقشار مختلف جامعه درباره اهداف والای نهضت حسینی دانست و تصریح کرد: گسترش و تعمیق بصیرت، تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا در بین عموم مردم، از دیگر اهداف اجرای این طرح است./935/202/ب1

ارسال نظرات