۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۹۵۸۶۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عاشورا منبع تغذیه فکر و تقویت دل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: محرم و عاشورا منبع عظیم تغذیه فکرها و تقویت دل ها است به همین دلیل باید از این فرصت ذی قیمت نهایت بهره برده شود.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با اعضاي سپاه جوادالائمه(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار کارکنان، سربازان و پایوران سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، با گرامیداشت ماه محرم و ایام عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع)، بر استفاده حداکثری از این فرصت معنوی و انسان ساز تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه مکتب عاشورا انسان ساز و معنویت افزا است، اضافه کرد: عاشورا و محرم تنها یک مناسبت مذهبی نیستند بلکه یک مکتب سیاسی و تربیتی جامع محسوب می شوند که تأسی به آنها کشور و جامعه اسلامی را در زمینه های مختلف تقویت می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه محرم و عاشورا منبع عظیم تغذیه فکرها و تقویت دل ها است به همین دلیل باید از این فرصت ذی قیمت نهایت بهره برده شود، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با قیام و شهادت خود افکار، عقول و دل های مردم جهان را به سمت خویش جذب کرد و این جاذبه برای همیشه تاریخ ماندگار است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه دین مبین اسلام تنها در تربیت و سیاست خلاصه نشده بلکه برای تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان برنامه و راهکار دارد، تصریح کرد: در این میان عاشورا و سبک و سیره حسینی خود یک مکتب سیاسی و تربیتی جامع به شمار می رود که حضرت سیدالشهدا(ع) برای همه مسلمانان پایه گذاری کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه همه امت اسلام می بایست از این مکتب جامع بهره مند شوند، افزود: امام حسین(ع) و مناسبت محرم تنها متعلق به شیعیان نیست بلکه باید تمامی مسلمانان از این فرصت ویژه برای ارتقای بعد معنوی جامعه خود استفاده کنند.

 

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) در حدیثی نقش اخلاق و همت بلند را در پیشروی جامعه اسلامی بسیار مهم ارزیابی کرده و فرموده اند باید با خوش خلقی و رفتار نیک مردم را به سوی دین مبین اسلام جذب کرده و راه راست را به آنها نشان دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید مراقب باشیم راه راست و درست خود را گم نکنیم، اظهار کرد: عدم بصیرت و زوایه پیدا کردن با ولایت منجر به گم شدن راه و افتادن انسان در منجلاب ضدیت با ائمه اطهار(ع) می شود همان گونه که بسیاری از سپاهیان عمر سعد و دشمنانی که به مصاف امام حسین(ع) آمده بودند خود از مسلمانان و عابدان محسوب می شدند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: اما این افراد به دلیل عدم درک و شناخت درست ولایت، این شقاوت و ظلم ابدی را مرتکب شده و خود را در دنیا و آخرت گرفتار عذاب الهی کردند.

 

گفتنی است، در ابتدای این دیدار مراسم قرائت زیارت عاشورا و نوحه سرایی و سینه زنی شرکت کنندگان برگزار شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات