۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۹۶۱۴۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تقویت وحدت زمینه رشد معنوی و مادی جامعه اسلامی را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تقویت وحدت و مقابله اصولی با توطئه های دشمنان، زمینه رشد معنوی و مادی جامعه اسلامی را فراهم می کند.
حجت الاسلام يعقوبي - يادواره شهداي وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در یادواره شهدای وحدت که با هدف گرامیداشت بیست و ششم مهرماه، ششمین سالگرد شهادت سرداران شهید نورعلی شوشتری و  رجبعلی محمدزاده در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، بر تداوم راه و سبک زندگی شهدا در جامعه اسلامی تأکید کرد.

 

وی با تبیین ویژگی های ممتاز شهیدان شوشتری و محمدزاده، به نقش مؤثر آنها در همدلی اقشار مختلف مردم و ارتقای وحدت بین شیعه و سنی در کشور پرداخت و افزود: این شهیدان با نثار جان خود، سبب تقویت وحدت و ناکامی دشمنان در اختلاف افکنی و تفرقه بین مسلمانان در سیستان و بلوچستان شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: شهدا با الگو قرار دادن سبک و سیره امام حسین(ع) و یاران باوفایش، برای همیشه تاریخ تجلی بخش فرهنگ عاشورا و مبارزه با ظلم و بی عدالتی هستند به همین دلیل می بایست راه روشن آنها از سوی آیندگان تداوم یابد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه وحدت، انسجام، همدلی و همزبانی رویکرد همه شهدای اسلام و انقلاب بوده است، اضافه کرد: شهدا با نثار خون و جان خود زمینه تقویت وحدت و ارتقای جامعه اسلامی را در ابعاد مختلف فراهم کردند.

 

وی با بیان اینکه یکی از معیارهای سنجش افراد، میزان همت و اهداف آنها در زندگی است، تصریح کرد: با وجود اینکه عاشورا و کربلا نماد مظلومیت امام حسین(ع) است اما درواقع در واقعه عاشورا عظمت، صلابت، استقامت و ایستادگی موج می زند از این رو همه اقشار جامعه به ویژه جوانان باید از آن درس و الگو بگیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه سرداران شهید شوشتری و محمدزاده و دیگر همرزمان شهید آنها همت و هدفشان در زندگی بلند بود، افزود: آنها در راه رسیدن به این هدف والا، جان خود را نیز فدا کردند اما در عوض سعادت دنیا و آخرت را برای خود مهیا کردند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر تقویت بیش از پیش وحدت و انسجام در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: تقویت وحدت و مقابله اصولی با توطئه های دشمنان، زمینه رشد معنوی و مادی جامعه اسلامی را فراهم می کند.

 

به گفته وی با تقویت وحدت و ایجاد همدلی و همزبانی عملی در کشور می توانیم بر نقشه های شوم دشمنان غلبه کرده و اهداف نظام اسلامی را در جامعه پیاده کنیم.

 

سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی نیز در این یادواره، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی بر قله عظمت، صلابت، اقتدار و افتخار ایستاده و همه این مؤفقیت های خود را مدیون شهدا است.

 

وی با بیان اینکه راه و روش شهدا سبب پویایی و رشد روزافزون نظام اسلامی می شود، افزود: باید سیره و سبک زندگی شهدا شناسایی شده و به درستی به نسل های جوان کشور منتقل شود./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات