۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۹۶۵۳۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

روحانیت گنجینه معارف الهی/ بزرگ‌ترین ترس استکبار، سیدالشهدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه درباره علت دشمنی غرب با شیعیان، گفت: جهان استکبار از این واهمه دارد که چراغ حسینی در عالم پدیدار شود.
حجت الاسلام والمسلمين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، شامگاه دوشنبه 27 مهر‌ماه در مسجد امیر(ع)، تهران، گفت: پیامبر(ص) هیچ‌گاه سلمان، ابوذر و مقداد را با حضرت علی(ع) مقایسه نکردند و هر انسانی را بنا به ظرفیت وجودی وی در مسؤولیت‌ها قرار دادند.


وی افزود: قرآن مجید کتاب آسمانی و الهی ما مسلمانان که بدون کوچک‌ترین تحریف و خدشه‌ای به‌دست ما رسیده است می‌تواند برای نسل جوان امروز با ترجمه‌های سهل و دل‌نشین اثربخشی بیشتری داشته باشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان مطلبی در خصوص وضعیت کنونی یمن، اظهار داشت: امروز شیعیان یمن زیر بمب‌های میکروبی آل سعود سفاک، کودکان و زنان خود که غیر نظامی و غیر مسلح هستند را از دست می‌دهند و تنها جرم آن‌ها این است که تشیع را قبول دارند.


حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: یمن همواره مهد مردان بزرگی چون مالک اشتر، اویس قرنی و جناب کمیل بوده است، هنگامی که مالک اشتر شهید شد حضرت امیر(ع) برای تشییع پیکر مالک اشتر بالای منبر رفتند و فرمودند؛ من دیگر مادری را خبر ندارم که همچون ماک زاده باشد.


وی با اشاره به روحانیان، خاطرنشان کرد: روحانیان گنجیه‌ای از مسایل الهی را دارند که برای هدایت بشر همواره به‌کار می‌بندند و یکی از وظایف مهم روحانیت این است که نسبت به گمراهان بی تفاوت نباشند و همواره روشنگری کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان مطلبی در خصوص سیدالشهدا(ع)، خاطرنشان کرد: تمام تکالیف مالی، روحی، فکری، اجتماعی آخرتی که خداوند از طریق دین برای امام حسین(ع) قرار داده بود، آن حضرت بدون کم و کاست تمام فرامین الهی را اجرا کرد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به موضوع تقوا، تاکید کرد: برای ما انسان‌ها هیچ‌گاه تقوا قابل تعریف و درک نیست، تقوا یعنی حفظ دل غیر از خدا و امام حسین(ع) تمام ابعاد وجودی اش در تلخ‌ترین جریانات واقعه عاشورا در کمال رضایت و رحمت پروردگار مهربان گذشت.


وی با تقبیح رفتارهای ددمنشانه سران آمریکا و رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این دو جریان جنایتکار به این نتیجه رسیده‌اند که برای از هم‌پاشی نظام شیعه و کتاب الهی راهی جز قطع ارتباط مسلمین با سیدالشهدا(ع) وجود ندارد، به‌همین دلیل آنان در صدد خاموش کردن چراغ عاشورا هستند.


حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان در خصوص موضوع هدایت، گفت: هدایت کردن ثواب بسیار زیادی دارد و از احادیث و روایاتی که از نبی اسلام نقل شده است در بدرقه امام علی(ع) که برای هدایت‌گری به بیرون از مدینه در حال مهارجرت بودند، رسول خدا(ص) فرمودند؛ «علی جان اگر خدا به‌دست تو یک‌نفر را از گمراهی نجات دهدف در پرونده تو ثبت آن بهتر است از آن‌چه خورشید بر عالم می‌تابد»./856/202/ب1

ارسال نظرات