۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۹۶۷۰۰
رییس تبلیغات اسلامی الیگودرز خبر داد؛

اعزام 100 مبلغ در ایام محرم به مناطق الیگودرز

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی الیگودرز از اعزام و فعالیت 100 مبلغ خواهر و برادر و فعالیت بیش از 100 هیأت مذهبی در ایام محرم، در این شهرستان خبر داد.
اعزام مبلغ به مناست  ماه محرم

حجت‌الاسلام مصطفی عبدالهی، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: به مناسبت دهه نخست ماه محرم وایام سوگواری شهادت امام حسین(ع)، به همت تبلیغات اسلامی الیگودرز بیش از 100 مبلغ خواهر و برادر به مناطق شهری و روستایی الیگودرز اعزام شدند.


وی با بیان این که مبلغان اعزامی بومی و غیر بومی هستند، افزود: این تعداد مبلغ از دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه به نقاط گوناگون شهر و روستاهای این شهرستان اعزام شده اند.


هدف از اعزام مبلغان تبیین آموزه های دینی در جامعه است
حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به حضور مبلغان در مراکز آموزشی و هیأت های مذهبی عنوان داشت: هدف از اعزام مبلغان تبیین آموزه‌های دینی، نشر و تبلیغ معارف اسلامی و تبیین فلسفه قیام عاشورا است.


وی در ادامه پاسخ گویی به شبهات و سؤالات شرعی، اقامه نماز جماعت، تبیین اهمیت و جایگاه ولایت و امامت، تشریح فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بررسی آسیب ها، معضلات اجتماعی و بررسی نیازهای فرهنگی هر منطقه را از دیگر اهداف اعزام مبلغان است.


رییس تبلیغات اسلامی الیگودرز تصریح کرد: تحلیل علمی مسائل خرافی و عرفان های نوظهور، تحکیم حجاب و عفاف، تشکیل خانواده و تحکیم آن و تبلیغ چهره به چهره از دیگر فعالیت مبلغان اعزامی است.


وی در ادامه با بیان این که برگزاری مراسم عزاداری از مهم ترین فعالیت های مبلغان اعزامی است، عنوان داشت: مبلغان باید از فرصت هایی که در اختیار دارند به خوبی بهره مند شوند.


فعالیت بیش از 100 هیأت مذهبی در الیگودرز
حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به این که مراسم سوگواری دهه نخست محرم با فعالیت بیش از 100 هیأت مذهبی در استان برگزار می شود، گفت: دعوت از سخنرانان برجسته کشوری، استانی و شهرستانی، اجرای مراسم مرثیه خوانی و نوحه سرایی، تغزیه خوانی، برپایی ایستگاه های صلواتی و سیاه پوش نمودن مساجد و معابر از جمله فعالیت های هیأت های مذهبی است.


وی در ادامه با بیان این که بیش از 85 درصد مراسم عزاداری دهه نخست محرم سال جاری در شهر و روستاهای شهرستان الیگودرز، در مساجد و حسینه‌ها در حال برگزاری است، یادآور شد: برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.


رییس تبلیغات اسلامی الیگودرز خاطرنشان کرد: حضور مبلغان در مراسم عزاداری ماه محرم موجب می شود که آسیب های عزاداری در این شهرستان به حداقل برسد.


وی با بیان این که با برنامه ریزی صورت گرفته در مراسمات عزاداری محرم سراسر شهرستان از وجود مداحان و شاعران آیینی بومی بهره مند می شوند، افزود: هم اکنون بیش از 150 مداح اهل بیت(ع) در هیأت های مذهبی مشغول فعالیت هستند./9459/302/ب1

ارسال نظرات